Hus och grejer.

Ah, vad roligt!
Har tillbringat eftermiddagen uppe hos
brorsan. Helt överraskande berättade han att han och sambon ska bygga ett hus i hembyn! Eller ja, jag visste att de tänkt tanken men nu hade de fått klartecken från kommunen. Och hallå, marken kostar 1 krona. 1 krona! För en superstor tomt med sjöutsikt med en liljekonvaljskog precis bakom knuten. Inte klokt. Och ja, det är min liljekonvaljskog. Helt underbart. Dessutom kommer huset bli så snyggt. Det kommer i alla fall inte bli ett sånt hus som jag skrev om här en gång. Och näe, det ska inte ligga direkt vid strandkanten med risk för översvämningar och shit, utan uppe i byn. Fast med sjöutsikt då.

Fasen. Nu är jag avis. Äldsta brorsan ska bli pappa om ett par månader och nu ska den andra bygga ett hus i vår hemby. Jag vill också vara vuxen och ha en bebis och ett hus!* 
Eller förresten, när fan blev dom så vuxna då? Den ena, vars favoritsmeknamn på mig under mycket lång tid var Ditt Jävla Kötthuvve, och den andra som brottade ner mig och gav mig världens fläskläpp kvällen innan vi skulle ta skolfoto i fyran. Vad hände?


(*jag ångrar redan att jag sa det där)

Kommentarer:
Postat av: K

Syskon är fan dumma i huvet ibland, men mest ibland. Ofta är de sjukt bra också. Och C är superfin i håret, jag också nuförtiden. Typ.

Postat av: Ida

Jag tycker nog att mina är sjukt bra hela tiden. Fast inte när jag gick i fyran då..

2007-06-21 @ 12:45:12
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback