Men å andra sidan.

Ja, alltså det här med politik. Jag vet inte riktigt. Jag vet inte om det egentligen är en bra eller dålig egenskap, men jag kan ibland vara väldigt mesig med att stå för mina åsikter. Eller det är snarare så att jag har svårt att veta vad som egentligen är min åsikt. Det brukar finnas fördelar och nackdelar med allting och jag vill att alla ska ha det bra, inklusive mig själv. Jag är lite för snäll och diplomatisk och då blir det ibland svårt att välja. Jag säger ofta: "Jaa, joo i och för sig, men å andra sidan..." Dessutom känns riksdagsvalet så himla stort. Jag kan för lite om allting.

Fast det är tydligen inte så lätt på lokal nivå heller. Det senaste året har det blivit jättepoppis att bygga hus ute vid min hemby samt på vägen ut till lilla byn. I tidningarna har min hemby kallats för Värnamos Lidingö, vilket förstås känns helt galet. Men i alla fall. Det är ju bra att samhället växer och fler vill flytta dit så att skolan och dagiset överlever osv. Det som är det dumma är att alla vill bygga utmed sjön där vägen ut till hembyn ligger. Hallå? Minns inte folk översvämningarna för två år sedan? Eller hur tänker de då? "Hähähä, ja nu dröjer det ju femti år till nästa översvämning. Det går nog." Nähä hörrnini, då kan ni sitta där och titta från era panoramafönster när vattnet stiger så ska vi se hur roligt ni tycker det är. Och ska alla bygga utmed hela vägen så försvinner ju allt det som är fint med hembyn och vägen ut till den, nämligen att man har sjöutsikt hela vägen. Kommunen har beviljat en massa byggnationer redan, trots att det egentligen var sagt att man skulle "skydda och bevara och blabla". Dessutom låter de folk bygga sånadär hus som ser ut som värmeverk, eller skokartonger som är byggda på varandra. Det ser ju faktiskt helt sjukt ut med ett sånthär
 hus alldeles bredvid en sött litet hus med en liten ladugård.
Ja, sånt här skulle man ju kunna engagera sig lite mer politiskt i om man ville.

Det är bara det att jag såklart också väldigt gärna skulle vilja ha ett fint hus med sjöutsikt.




Kommentarer:
Postat av: Sofie

Värnamos Lidingö? ;) Fan vad tufft! O där har jag bott, dessvärre inte med sjöutsikt eller i något skokartongshus.. hehe :)
Hoppas allt är bra förresten o att Jkpg är nice :)
Kram Sofie

2006-09-03 @ 13:22:10
Postat av: Schnauzerin

Nå... hur ska du rösta då? FÖr du ska väl rösta i alla fall?

2006-09-03 @ 19:05:32
Postat av: Mathias

Vilken arkitekt ska vi anlita? ;)

2006-09-03 @ 20:17:59
Postat av: Ida

Sofie: Haha, jadu. Får väl se vad som händer.. Hoppas allt är bra med dig också :)

Schnauzerin: Jajemänsan, det ska jag absolut. Men hur, det behåller jag för mig själv :)

Mathias: Haha ;-)

Postat av: Anna

Jag håller med dig Ida. Dessutom finns det regler om sånt där. Man får inte bygga hur nära stranden man vill för vi har något som heter strandskydd i det här landet. men men. har man mycket pengar så..
Jag kommer hem i helgen. av en tråkig anledning och en rolig. min mormor har dött och jag ska kampanja lite. är du i värnamo något?

2006-09-05 @ 19:04:58
URL: http://annaherdy.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback