Di Leva.

Frukt, grönt och vatten. Kärlek, ljus, värme. Det är allt vi behöver.

"Du och jag är miraklet här.."

Nej, men allvarligt talat.
Fan vad bra det var rent ut sagt. Helt otroligt jättemycket positivt överraskad blev jag. Förmodligen den mest annorlunda konsert jag varit på. Inte varje gång man riskerar att få en apelsin i huvudet när man ska gå på konsert. Sen är det också ett ganska skumt snack han har. Många bra poänger faktiskt, men det där med kosmiskt ljus och energi köper jag inte. Men musiken däremot!
Jag har ju knappt lyssnat på Di Leva. Var inte så säker på om jag ens gillade honom. Men många av hans låtar är ju klassiker och man har ju hört de flesta. Och herregud vad bra det var. Det var riktigt bra tryck och rätt skön stämning faktiskt. Förmodligen tyckte jag nog det var så bra eftersom jag inte hade så stora förväntningar. Men ändå. Man kan ju såklart tycka vad man vill om karln, men sjunga kan han och musikalisk är han. Banne mig!

Jag gillade: Vem ska jag tro på, Vad är frihet, Miraklet, Vi får vingar när vi älskar och Själens krigare.

Coolast var ändå att gamle far ville hänga med på konsert. Först var det lite skumt att han ville följa med, vi trodde han skulle försöka vara rolig som vanligt. Men han ville visst på riktigt. En helt ny sida av min far. Mamma var tvungen att bekräfta flera gånger att han gillat Di Leva länge. Fast lite i smyg. Han sa att han favoritlåt är Dansa din djävul (fast han säger Dansa din jävel). Men han skrattade rätt mycket åt allt snack om kosmos och tyckte det var lite pinsamt när alla skulle sträcka upp händerna eller när vi stod upp och skrek samtidigt som vi önskade oss något. Eller när vi genom att sjunga lite öppnade en regnbågsbro... 

Kommentarer:
Postat av: Linis

Jag måste bara GÅÅÅ :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback