Yes!

Jajemänsan! Vi fick VG på vår uppsats!
Inte för att det gör någon större skillnad, men det känns bra. Dessutom har jag redan fått nytta av det jag lärt mig under uppsatsskrivandet om diagnoskodning. Kan man mer så vågar man ifrågasätta. Och det ska man göra, för ganska ofta är det faktiskt fel. Jag kände mig lite tuff den gången jag sa till en läkare som satt fel diagnoskod. Är patienten gravid samtidigt som hon har hemorrojder ska det ju vara en kod från kapitlet om graviditet, en O-diagnos. Inte en vanlig hemorrojddiagnos. Sådetså. Fast han verkade rätt tacksam för att jag sa till.

Jag firar helg idag eftersom jag jobbat hela helgen. Tröttsamt när man åkte hem igårkväll med bussen genom stan och såg allt folk som satt på uteserveringarna och hade roligt. Ännu mer tröttsamt var det att bara få vara vaken någon timma och sen gå och lägga sig för att stiga upp halv sex i morse. Sjukt. Fast det känns skönt att man är ledig nu. Och man jobbar inte helg så ofta. Det var i alla fall väldigt lärorikt att jobba på en helg för då får man göra en massa annat som man inte gör i veckorna. Jag har bl a skrivit operationsberättelser idag. Och det ska ni veta, gott folk, är inte det lättaste man kan göra här i världen. Men jag fick ihop det till slut.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback