Tomten.

Nu ska jag skriva en önskelista till Alice om vad hon önskar sig av tomten. Mormor och farmor vill tydligen veta. Fast det är otroligt tacksamt att köpa julklappar till Alice. Hon har ju inget. Hon har max 7 små leksaker som hon leker med, plus en bobby-car som ligger nedpackad och väntar på att få användas (för liten än). Ok, en lekmatta också. Och en hoppgunga. Men sen är det inte mer. Vem behöver leksaker när det roligaste man kan leka med är mammas hår eller en påsklämma.

Tomten ja. Det kommer ju bli kul sen när Alice blir större. Ska vi låta henne tro på tomten tills hon är 14? Det vore ju lite roligt. Tänk, vad besviken hon kommer bli...

En annan grej vi diskuterar här hemma är ifall vi ska lära Alice att kalla oss för mor och far istället för mamma och pappa. Det bubblar av skratt inom mig när jag tänker på Alice i trädgården om några år: "Faaar faar, jag vill gunga!"

Kommentarer:
Postat av: zany

Själv jobbar jag hårt med att lära tjejerna att pappa heter "pappa" eller allt som kan liknas vid "pappa". Här är det fritt fram att låta fantasin flöda. Mamma däremot heter Babuschka och bara detta! På så sätt tänker jag att jag kommer komma undan med det mesta. "pappa!! Färdig!!" t.ex samt alla nattvaknanden. Jag tycker själv att jag har en rätt bra plan här.

2010-11-10 @ 08:34:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback