Men finare blir det ju.

Men hur tänker dom ibland?

Beställde ny toastol och nytt handfat för ett par veckor sedan. "Vi ringer när grejerna kommit så bestämmer vi en dag". "Visst, blir bra", sa jag.

I morse ringde det på dörren när jag sover. Jag öppnar givetvis inte. En timma senare ringer min mobil. "Hej, dina grejer har kommit, vi tänkte komma idag och sätta in det men du är inte hemma så är det ok att vi går in med huvudnyckeln?" "Öh, va nej. Alltså, jag är hemma." "Okej, då kommer vi om en kvart".

Snabba ryck. Vilket i och för sig är ganska bra. På ett sätt ville jag inte vara hemma för det hade ju varit rätt skönt att bara komma hem från jobbet och allt hade varit klart. Å andra sidan är det bra att jag var hemma så jag kunde plocka undan mina underkläder från badrumsgolvet. Nu sitter jag här framför datorn och låtsas göra någonting viktigt samtidigt som två gubbar grejer i mitt badrum. Hoppas de är färdiga snart.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback