Måndag och allt..

Det som är lite roligt med att jobba här på förmiddagarna är alla Byggare Bob eller plåtslagare och dylikt som skurit eller slagit sig på olika sätt. De kommer oftast ganska smutsiga, iklädda blåkläder eller någon slags reflexjacka och med blodigt papper eller en blodig handduk virad runt handen. Det är förstås inte så roligt att de skadat sig, men de är nästa alltid trevliga och skojar en massa.
Byggare Bob:  "Äh, jag har skurit mig på en plåt vettu. Fan, typiskt måndag och allt."
Jag: "220 kr kostar det då."
Byggare Bob: "Hehe, det var dyr tråd."
Jag: "Jamen annars syr dom inte, då får du gå till jobbet igen med din blodiga handduk."
Byggare Bobs kollega som är med: "Höhö."

Okej, det var kanske inte urkul. Men sånt muntrar upp mig på en fan typiskt måndag och allt.

Kommentarer:
Postat av: DrHenka

Ja visst ärom trevliga! Mer sånt!

2007-09-14 @ 13:53:08
Postat av: Ida

DrHenka: Dessutom klagar de aldrig på väntetiderna. Tror de tycker det är rätt gött att komma från jobbet ett tag.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback