"Kent - är han någe bra eller?"

Jag vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar på nya kent-låten. Det har ju visat sig på senare år åt vilket håll det barkar, så att säga. Låtar som exempelvis Blåjeans eller Kräm lär bara bli mer och mer sällsynta. Det är discobeats hit och syntslingor dit. Var är gitarrerna? 

Förmodligen kommer Hagnesta Hill alltid vara min favoritskiva, är ganska säker på att den nya inte kommer bli någon ny favorit. Har visserligen också ett slags känslomässigt band till Hagnesta Hill, under en period på gymnasiet gick jag många och långa promenader i minusgrader med just Hagnesta Hill i lurarna. Hade så att säga en liten svacka där. Men ändå. Sen är det ju det här med texterna. Jo, jag kan förstå att en uppväxt i Eskilstuna på 80-talet kanske inte alltid var så roliga. Men ändå. Get over it.
Trots det kan jag inte låta bli att inte gilla kent. Och kommer förmodligen alltid att göra det. Jag kan förstå att de "gamla" kent-fansen har svårt med det nya soundet och det kanske lite mer kommersiella bandet kent. Men jag, som började lyssna på dem precis innan Vapen & Ammunition kom, kan kanske lyssna på och gilla båda dera. Tror jag. Jag gillar det i alla fall. Det är ju faktiskt inget fel på discobeats och syntslingor. Verkligen inte. Ser fram emot att höra hela albumet i alla fall. OCH! Konserten 24 november. Då får man förmodligen höra både Blåjeans och Ingenting.

Såg videon idag också. Lika skum som vanligt. Och what's up with the glasögon liksom? Men jag gillar mystiken på något sätt. Och så gillar jag djuren.



Kommentarer:
Postat av: Mathias

Efter Hagnesta kom ingenting och sen kom ingenting och vår nya låt är ingenting och ingenting nananaaa. ;)

2007-09-25 @ 06:39:15
Postat av: Ida

Mathias: Ungefär så ja :)

Postat av: egon

jag har faktiskt inte hört den nya låten ännu, konstigt nog. och jag gillar liksom deras nyare stuk, eftersom me love elektronisk pop.
:)

2007-09-26 @ 10:48:10
URL: http://egoegon.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback