Cypern 2007.

Jag har ju inte berättat om semesterresan än. Ärligt talat finns det inte så mycket att berätta egentligen. Jag har haft semester helt enkelt. Och i mitt huvud innebär det att man inte behöver göra så mycket. Särskilt inte om det är närmare 40 grader.
Flyget åkte från Landvetter 06:45 och vid starten tog min kära mor min hand och utbrast: "Men lilla gumman, du är ju alldeles kallsvettig." Jo tack. Men efter någon drink med päronlikören Xanté och lite Sprite var jag lugn, avslappnad och lite full framåt 9-tiden. Dessutom satt jag vid nödutgången så jag kunde sträcka ut mig lite som jag ville. Så det gick bra kan man säga.
Dagarna som följde såg i princip likadana ut. Sola och bada massor eftersom det bara var där man blev lite avsvalkad, gå runt i flip-flops och bikini som om man aldrig gjort annat. Men det är underbart fint vatten på Cypern.
Som ni ser.

Här nedanför badade vi ofta eftersom det inte var någon sandstrand där utan man gick nerför en trappa till vattnet och hoppade direkt ner i det djupa. Det kändes som det inte alls var särskilt djupt eftersom man såg botten så bra, men egentligen var det ett tiotal meter ner.

På kvällarna drack vi drinkar från minibar-paketet som mamma hade beställt till oss på nerresan. En av kvällarna blev det bland annat klassikern Smirnoff och apelsinjuice, mmm. Jag kastades genast tillbaka till förra gången jag var på Cypern, studentresan 2002. Blev mycket Smirnoff den veckan vill jag minnas. Eller om det var kopian, ful-spriten Saranoff kanske? Nåja. Sen satt vi oftast en stund på balkongen och tittade på havet och småpratade lite. Det är skönt, för så fort man har ett hav framför sig att titta på behöver man inte säga så mycket. Man kan bara stirra rakt fram och ut om man vill. Så det gjorde vi. Och drack Smirnoff och åt chips.

Sen gick vi ut och käkade mat. Mycket god mat måste jag säga, t ex lamm och annat kolgrillat kött och sånt. Oftast med rödvin till. Jag tog nästan alltid halloumi eller hommus till förrätt. Så jädra gott. Köpte till och med halloumi med mig hem. Dock är det stor varning på den grekiska tzatzikin. Jag visste egentligen om det, men hade glömt att i den riktiga tzatzikin så har man mynta i. Det känns alltså som att man sitter och doppar sitt pitabröd i en skål med tandkräm. Not so nice. Efter maten blev det kaffe på balkongen där vi satt och lyssnade på showen som pågick på Blue Village-hotellet bredvid. På andra sidan hade vi en engelsk bar som spelade grym engelsk musik, så jag måste säga att jag trivdes där på balkongen om kvällarna.

 
Sandstranden. Utsikt från balkongen. Vi behövde alltså aldrig gå mer än ungefär 50-100 meter åt varje håll varje dag.

Jo, det var en bra semester totalt sett. Ganska okomplicerad, och precis vad både jag och mamma behövde. Vi pratade knappt med några andra under hela veckan, även om mamma försökte ta lite kontakt med ett par panchispar genom att prata om värmen eller nåt annat. Jag tror inte vi gick varandra på nerverna heller faktiskt. Vi är ju ganska lika på det viset, att man klarar sig själv och gärna gör saker på egen hand och så.

Kommentarer:
Postat av: jompa

ska du inte berätta lite om vad du hade för dig på cypernresan -02, bara lite nyfiken ;) skönt att va online igen o kunna läsa din trivsamma blogg =) /jompa

Postat av: Ida

jompa: Varför det? Du var ju också där ;) Det blev iaf inte lika mycket hångel som i magaluf iaf, haha.

2007-09-12 @ 21:33:57
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback