Kent och sånt då.

Utflykten i helgen då.

Allting blev faktiskt så himla, himla bra. Fast det visste jag väl innan. Jag var nämligen självutnämd reseledare. Eller ja, självutnämd och självutnämd, det blev bara så. Det brukar bli så. "Jomen jag vet en skitmysig grekisk restaurang invid Linnégatan" eller "Jomen jag vet ett ställe där vi kan sitta och dricka drinkar". Fast det är ju lite det här med ansvarskänslan som Fredrik Lindström pratade om. Man blir liksom mån om att alla ska ha det bra och känna sig nöjda över att man gick på min linje och hade servitören varit ohövlig så hade det ju direkt varit mitt fel. Fast egentligen så brydde jag mig inte så mycket eftersom det var för kents skull jag var där (säg inte det till de andra).

Och det var ju faktiskt grymt bra. Vet inte riktigt om jag kan säga att det slog den vita Stadiumkonserten eller den stora tältkonserten 2005 men det var så jäkla härligt att återigen stå och sjunga med och få rysningar till alla fantastiska låtar de har. Bäst var: Kungen är död, Columbus, Gravitation, LSD, någon?, Elefanter, 747 och avslutningen Mannen i den vita hatten. Skulle kunna gå mer in på vad det var som jag tyckte var extra bra med de låtarna men jag låter bli. Men det är liksom någonting som gör att det inte känns ett dugg fel att stå och sjunga Vi ska alla en gång dö just där och då. Fantastiskt bra säger jag!

 Snygg ljusshow.



Och! Ett tack till Björnen som rekommenderade hotellet. Jag är mycket nöjd över att jag valde det och inte nåt halvtrist Scandic. Allt var bra förutom den trötta, halvsura, medelålders tanten i receptionen på morgonen då, men det ansvaret läggs direkt på Björnen.

Kommentarer:
Postat av: Zany

Dessutom var ju faktiskt servitören asacharmig!! Å det är ju så klart tack vare dig me!

Postat av: a_nikkan

var bodde du då? säg säg säg!

2007-11-28 @ 09:18:44
Postat av: Ida

Zany: Yeah!

a_nikkan: Hotel Lilton i Vasastan. Supermysigt verkligen. Lite som att vara hemma hos någon. På den engelska landsbygden. Typ.

2007-11-28 @ 21:37:35
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: PeterS

Såg Kent i Oslo igår, inte dumt alls! :)
Spelade de Vinter02 i Gøteborg? Jag blev chockad av att det var ganska exakt fem år sedan jag såg dem i Malmø och tænkte inte på det innan Vinter02 sattes igång..

2007-11-29 @ 09:41:16
Postat av: Ida

Peter: Japp, den körde de i Gbg också. Jag minns också när den kom där på hösten 2002. Jag lyssnade på den när jag gick många och långa promenader hemma på gamla, nedsläckta E4:an och gjorde ibland explosiva danssteg där i mörkret då ingen såg och jag minns precis hur jag kände och hur jag mådde då. Faktiskt rätt så bra.

2007-11-29 @ 13:48:07
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Explosiva danssteg lät intressant.

2007-11-29 @ 14:28:02
URL: http://speakeasy.blogg.se
Postat av: Ida

Jens: Få inte såna där "roliga" bilder i ditt huvud nu som du brukar få. Det var faktiskt inte så konstigt som det låter :-P

2007-11-29 @ 14:30:37
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Lessen, för sent.. ;)

2007-11-29 @ 17:03:07
URL: http://speakeasy.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback