Victory.

Jag är oftast den snällaste jag vet, är trevlig och har stort tålamod. Utåt sett och till en viss gräns. Inombords kan det ibland koka i mig beroende på trötthetsgrad. Av småsaker. Ganska löjligt egentligen, men sån är jag.
Som alldeles nyss i kön till kafeterian. Det kan ju varit så att jag också var hungrig och därför lite extra stingslig uppe på det faktum att jag var trött. Ingen bra kombo. Det var ganska lång kö i kafeterian och bakom mig står en kvinna som fullkomligt står och stampar mig på hälarna, flåsar mig i nacken och trycker sin barm mot min bröstrygg. Eller snarare ländrygg eftersom hennes gigantiska boobs hade fullt upp med att försöka trotsa tyngdlagen. Hack i häl var hon i alla fall och jag försökte röra mig framåt med myrsteg för att undkomma flåsandet men nä, hon följde efter. Och längre fram kunde jag inte gå för då skulle mina boobs (som visserligen inte är särskilt gigantiska) slå i den framför mig. Så då går det inte längre utan jag är tvungen att säga: "Det går inte fortare för att du står mig."
Tydligen fattade hon vad jag menade och det var ju tur det, för att hon måste känt att jag vände mig om, att det liksom hände nåt, eftersom hon stått och tryckt bakom.

Ha! Där fick du.
Det jag ångrar är att jag inte sa det med onda ögat utan med ett leende. Fan. Jag måste skärpa mig till nästa gång.

Vardagsreflektion som återigen innehåller frågan: Vad är det för fel på människor?


Kommentarer:
Postat av: Ante

Helt hundra på att det var samma kärring som jag svor åt på ICA idag

Postat av: Ida

Människor är dumma i huvudet. Annars tycker jag din och min ICA är ganska bra.

2007-05-05 @ 07:18:35
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: björnen

Allt är fel på människor! Åtminstone om man generaliserar - det blir roligast så.

2007-05-06 @ 02:24:58
URL: http://espressoforsjalen.blogspot.com
Postat av: Ida

björnen: Hehe, det är ju du. The masturbating bear ;-) Jag gillar hellre björnar än konstiga människor i alla fall. Banne mig!

2007-05-06 @ 17:29:31
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: björnen

Men alla människor är ju konstiga på ett eller annat sätt - innebär det att du är en sån där misantrop? ;-)

2007-05-06 @ 23:09:10
URL: http://espressoforsjalen.blogspot.com
Postat av: Ida

björnen: Jo jag vet, det är nog jag också egentligen. Men misantrop, njae, jo.. Bara när jag är trött och hungrig. Tror jag. :)

2007-05-06 @ 23:22:26
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback