Men åh.

Jodå. Jag överlevde Vår-Ruset.
Till och med en överexhalterad Peter Siepen med öronhänge och hurtiga aerobicsinstruktörer som fick en hel hjord med tanter (inte jag alltså) att hoppa och skutta för att värma upp. Arbetskamraterna gjorde mig trött på eländet redan på dagen på jobbet och det blev ännu värre på plats. Helt stirriga var dom och trängde sig förbi avspärrningarna för att komma längre fram i startfältet. "Men hallå, vi skulle ju gå. Långsamt." När starten gick blev dom ännu mer stressade och tog rediga älgakliv för att inte komma sist. Helt emot alla mina principer om hur livet ska vara. Så jag blev trött och funderade på att vika av när vi kommit till den del av sjön som ligger närmast där jag bor.

Visserligen fick man lite gratisgrejer när man kom i mål men näe, inte var det värt startavgiften på 170 kronor i alla fall. Rena rånet. Aldrig mer.

Kommentarer:
Postat av: Christian

Då vill du inte veta vad det kostar att springa Göteborgsvarvet och Lidingöloppet.

Postat av: Ida

Antagligen inte :) Fast det är ju lite mer på riktigt känns det som. Blodigt allvar liksom.

2007-05-11 @ 12:19:16
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback