Le blogg.

Har läst igenom lite gamla inlägg här på bloggen ikväll.
Ibland känns jag bara så himla oseriös. Som att jag nästan jämt är på bra humör och inte bryr mig så mycket om vad som händer och bara är med om konstiga och roliga saker. Så är det ju inte alltid. Jag skriver sällan om när jag mår kass. När jag ligger och stirrar upp i taket och funderar på alla möjliga saker. De dåliga dagarna. För de finns.
Ibland vore det så himla skönt att få ur sig det på nåt sätt. Men jag vill inte göra det här. Själv gillar jag bloggar som är lite roliga och där man använder ett kul språk (därmed inte sagt att jag själv tycker min blogg är särskilt rolig, men ändå). Fast jag vill inte verka helt oseriös för det. En anledning är förstås också att det är så många som jag inte känner till som läser, ni som aldrig kommenterar. Det är ju lite scary faktiskt.

Men äsch. Det är ju bara en blogg. Där jag då och då plitar ner små fragment ur min vardag. Ingen av er, oavsett om ni känner mig på riktigt eller inte, kan veta hur jag är, känner eller gör alla andra timmar på dygnet. Det kan ju ingen. Knappt jag själv.

Kommentarer:
Postat av: jompa

jag tycker din blogg e rolig =)

Postat av: zany

Vem vill egentligen att andra ska veta vem man är när man knappt vet det själv? Fram för anonyma bloggar!

2007-05-08 @ 14:57:41
URL: http://zany.blogg.se
Postat av: karin

Det är märkligt att det finns en föreställning om att ens blogg ska reflektera alla sidor i ens personlighet. I andra sammanhang visar man ju nästan alltid bara en del av sig själv, och som så klokt skrivits här så vet man ju knappt själv vem man är.

Och tur att en skärm inte kan spegla hela ens person. Isåfall vore man (man = jag, alltså) allt ganska platt och tråkig.

2007-05-08 @ 22:46:32
URL: http://genuskarin.blogspot.com
Postat av: Ida

jompa: Thank you sweetie :)
zany: Ja det tycker jag med, fast jag är ju inte särskilt anonym. Därför får det bli en ganska enkel blogg.
karin: Det var klokt sagt av dig. Och vad är det för föreställning egentligen? Dumt. Det finns alltid många olika sidor av en människa. Och, som sagt, ibland kan det vara svårt att få grepp om dem själv. Punkt. Slut.

2007-05-09 @ 00:51:57
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: egon

Och jag gillar din blogg för att den alltid känns glad, även om du inte alltid är glad. Det fattar man ju, ingen människa kan vara glad hela tiden. Keep it up!

2007-05-09 @ 09:59:47
URL: http://egoegon.blogspot.com
Postat av: Ida

egon: Tack! Fast förmodligen är det lite sån jag är också iofs, visar inte gärna för mycket. Så ja, jag vet inte. Struntsamma :) Men som sagt, tack :)

2007-05-09 @ 17:18:40
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback