Hello sunshine.

Whoa!
Jag har fått en för tidig födelsedagspresent av mina föräldrar. Nämligen möbler till min balkong. Och plattor att ha på betonggolvet. Ikväll ska det monteras och imorgon ska jag köpa ett olivträd. Sedan ska jag bjuda in alla på kvällshäng på min balkong.  

En grej som dock är lite skrämmande är att mamma och pappa försökte gifta bort mig med möbelhandlarens son. Det kom fram att mina möbler skulle till Jönköping och där bodde visst deras son på 33 år som tydligen var, och nu citerar jag, "jättesnäll". Såg direkt att mammas ögon lös upp och hennes följdfråga blev: "Jaha, så han bor i stan alltså?" Jahapp, så fick jag reda på vad han hette och vilken gata han bodde på och vips hade mamma gett ut min adress också, bara sådär. Vafan!
Min blivande svärfar frågade sedan om jag var rädd för att åka motorcykel för det gjorde tydligen sonen rätt mycket. Och blivande svärmor noterade, visserligen var det lite gulligt, men ändå, och nu citerar jag igen "ja, man ser ju direkt att det skulle bli söta barn i alla fall."
Men jag är ändå upprörd, så här får det ju inte gå till. Bortgifte är ju olagligt!

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Snart blir du kidnappad och förd till en pingsthåla i djuaste Finnveden och tvångsgift. ;)

2007-05-01 @ 21:53:42
Postat av: Ida

Mathias: Just nu känns det inte helt otänkbart faktiskt. Eller nä, jag skojar bara. Eh ;-)

Postat av: Magnus

Haha. Du är bra!

Nu skulle jag kunna skriva något om kameler, bortbytta mot fruar, i jämförelse med trädgårsmöbler. Men jag gör inte det. Det är för lätt.

2007-05-02 @ 18:20:52
Postat av: Ida

Magnus: Haha. Ja, jag blev faktiskt lite orolig där ett litet tag men jag är ganska säker på att pappa betalade faktiskt. Ganska säker.

2007-05-03 @ 12:19:26
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback