Booring.

Har jobbat ikväll. Lite körigt där ett tag. Men som vanligt löser det sig och man blir imponerad över hur personalen sköter sina grejer. Blir däremot inte särskilt imponerad över folk som inte förstår att vi går efter olika prioriteringar på mitt jobb. Can't wait till den dagen då vi får den där platt-tvn till väntrummet där man kan skriva klart och tydligt att väntetiderna är långa pga ett trauma som kommit in. Synd att det jävla landstinget är så långsamma med att få tummen ur. Dessutom har de bestämt att det ska vara anställningsstopp för alla. Det är vi inte så glada för. Inte det minsta faktiskt.

Och apropå jobbet igen.
På förmiddagen gick jag kurs på att bli någon slags lösenordshanterare för vårat intranät så att folk kan ringa till oss så vi kan fixa det eftersom det bara är vi på akuten som är administrativa när det är kvällar och helger. Att gå datautbildningar på jobbet är så jäävla segt. Det står någon mupp från IT där med ett power-pointföredrag med koner och rektanglar och pilar som ska förklara hur de olika systemen är ihopkopplade och använder fraser som: "Och så använder vi krysset längst upp till höger för att stänga fönstret ni har uppe..." Näe, jag ska väl inte säga att jag är värsta datorvana experten, men det är tydligt att det är en stor skillnad mellan generationerna. Och med tanke på att medelåldern inom mitt yrke är typ 42 får man väl räkna med det.
Datautbildningar på jobbet är sega och dötråkiga Det var bara det jag ville säga.

Kommentarer:
Postat av: karin

Jo, men vad är ditt yrke egentligen? Man blir lite nyfiken.

Postat av: Ida

Medicinsk sekreterare heter det, eller vårdaministratör. 80 p på örebro univ har jag. Vi är de "nya" läkarsekreterarna kan man säga. Gör allt pappersarbete typ, plus har hand om reception och en massa annat. Eftersom jag är på akuten är det rätt mycket action ibland och eftersom vi är de enda på sjukhuset som jobbar kvällar och helger kan vi en massa extra grejer. I like it!

2007-05-17 @ 11:19:37
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: zany

Vikken attans tur att jag blev anställd förra veckan då! Men nå't kontrakt har jag iofs inte sett röken av...hmm...

2007-05-17 @ 15:25:39
URL: http://zany.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback