Hemma i huset.

Har varit hemma i föräldrarnas nya hus under helgen.
Eller ja, det är ett gammalt hus, men ändå nytt. Det kommer nog bli fint. Det ligger en liten grusväg ifrån farmors och farfars hus och i förrgår hade lilla farfar varit där med en inflyttningspresent och ett kort där farfar hade skrivit med blyerts först vad som skulle stå och sedan hade han åkt till farmor på hemmet och hon hade fyllt i med en penna:

Till M och B!
Må ljuset lysa 
under alla
edra dagar!

Så fint, så fint.

Igår kväll hade vi inflyttningsfest och födelsedagskalas. Vi käkade god mat, drack rödvin och kollade på Melodifestivalen.

I morse vid halv åtta bankade det på dörren till nya huset och pappa flög upp i bara kalsongerna och jag tror faktiskt han var nära att ta med sig bössan också men det gjorde han inte. "Öhh, vad är det?!" gastade han. Då hör man röster utanför som sjunger: "Och JA må dom trivas och JA må dom trivas uti hundrade år!"
Då är det åtta grannar som ringer på och vill bjuda på flyttgröt. Och man är ju som charmigast i sin morgonfrisyr och som snyggast i morgonrock så varför inte? 
Det är fint med grannar.

Sen hade jag tråkigt resten av dagen. Försökte leka med hunden men hon ville bara sova i konstig ställning.



Sen tänkte jag mysa lite med Torsten i sängen men han låtsades inte vilja alls och sen när jag fick hans uppmärksamhet kunde han inte hålla blicken i styr som vanligt. Alltid 20 cm under hakan, mycket märkligt. Då blir det inget mys!

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Jag trodde inte du och Torsten var så intima med varandra? ;)

2007-03-11 @ 22:13:23
Postat av: Ulrika

Vad heter hunden? Är det bara Torsten som har ett namn? Störtskön sovstil i alla fall! Rod hälsar!

2007-03-12 @ 08:33:51
Postat av: a_nikkan

Vilken sovstil! Underbar :-)

2007-03-12 @ 08:53:33
Postat av: Jonas

Var tårtan god? :-)

Postat av: Sofie

Haha. Var det Krantz o gänget som kom på besök där på morgonkvisten eller? ;)

2007-03-12 @ 13:01:16
Postat av: Ida

Mathias: Vi har våra stunder ;)

Ulrika: Jodå, hunden heter Pepsi och hon är min. Hon fyller 10 år om någon månad och hon är jättefin och duktig. Jag har lärt henne en massa saker ;) Hälsa tillbaka till Rod!

a_nikkan: Hon är lite skum ibland :)

Jonas: Jaa. Mintchokladtårta från Stigs.

Sofie: Haha, ja det var det. Min syrra låg och sov hela tiden, när de gått igen sa hon: "Fy faaan för att vakna till det där skrattet (fru Krantz du vet) halv åtta en söndagmorgon!"

2007-03-12 @ 13:48:20
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback