En slags utmaning.

Fick nån slags utmaning av A. Lovade i all hast att göra den på jobbet idag men jag hade häcken full (var kommer det uttrycket ifrån egentligen?) så det gick inte.

Regler: 
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa utmanarens blogg för mer information.

Allt det där orkar jag inte göra men en lista ska jag väl orka få ihop i alla fall.

1. Jag tycker om att vara ensam. Jag är inte särskilt rastlös av mig, gillar att ta det lite lugnt och kan tycka om att vara själv. Sitta ett par timmar och dricka kaffe, typ. Litar inte riktigt på folk som inte klarar av att vara ensamma med sig själva. Brukar titta lite snett på de som säger: "Går det verkligen bra att göra det där själv?" eller "Usch vad tråkigt att inte göra nåt/träffa någon." Vadå? Jag förstår inte.

2. Jag tycker det är väldigt kul med makeup, parfymer och annat dittan och dattan som tjejer pysslar med men jag låtsas oftast att jag inte bryr mig så mycket. Kanske är det för att jag ständigt har dåligt samvete för allt "onödigt smink" jag shoppar eller att jag inte vill att folk ska tro att jag är ytlig och lite dum.

3. Jag har varit på många konstiga konserter och efterfester med en del kända svenska artister men gillar inte att berätta om det för det känns som att folk inte tror en när man till exempel ska berätta om den där gången jag och Timo Räisänen satt i bar överkropp på ett hotelltak i Borlänge. Eller förresten, jag hade inte bar överkropp, bara han. Annars hade det ju varit lite roligt.

4. Jag kan inte äta soppa. Blåbärssoppa och nyponsoppa går bra men inte ärtsoppa, grönsakssoppa eller nåt annat i den kategorin. Det är nåt med konsistensen som gör att jag får kväljningar, jag vet inte..

5. Min största förebild är min mamma. Det kan tyckas lite töntigt, morsan liksom, men ni skulle förstå mig om ni kände henne och visste vad hon varit med om, vad hon gör och hur hon är mot andra människor och hur hon alltid ställer upp, inte bara på mig utan på många.

6. På senare år har jag börjat dagdrömma mer och mer om hur jag skulle vilja att mitt liv såg ut eller hur jag skulle vilja att det ser ut när jag blir äldre. Ibland blir jag glad, ibland blir jag ledsen. Det är lite som ett lotteri det där. Och jag skulle nog faktiskt skämmas lite om jag skulle få för mig att berätta för någon om hur jag tänker.

Det var det det.

För övrigt knarkar jag tulpaner just nu.

Kommentarer:
Postat av: A

Mammor är generellt väldigt bra :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback