Gummistövlar is the shit.

Regnigaste midsommaren på säkert hundra år kändes det som.
Men det gjorde inte så mycket ändå för vi var inomhus mesta tiden. Ute på landet. Lååångt ute på landet. I ett gammalt hus där det knakade överallt, där det fanns en gammal spis, gulnade tapeter och fräna gummistövlar att låna. Där åt vi sill och potatis, gräslök och gräddfil, lekte lekar och drack kopiösa mängder vin utspritt på ganska många timmar. Min bag-in-box är fantastiskt mycket lättare att bära idag än den var igår. Märkligt. En annan sak som är lite märklig är hundarna som var med. Hundar ska man inte ha med på fester. Särskilt om en av dem är 14 veckor gammal och de som äger hunden pratar om den hela tiden som om den vore en riktig bäbis. Boooring. Fast det är så det är. Och det är ju inte hundens fel för den var supersöt. En vit boxer.


Jodå, så det må jag säga. Så långt ute på landet var vi, att när jag en gång runt femsnåret på natten reste mig upp och tittade ut genom fönstret för att se om det fortfarande regnade istället såg en älg femtio meter från huset. Började slå på min sängkamrat och gasta "älg! älg!" samtidigt som jag höll på att slå in huvudet i fönsterrutan. Förmodligen var jag full fortfarande. Det var lite roligt tyckte vissa. Men det är också väldigt roligt när killar springer i gummistövlar. Det ser inte helt normalt ut i alla fall.


Och vad skönt att det bara är lördag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback