Appappapp.

Det första kollegan frågar på morgonen två minuter efter sju är: "Hur går det med killen?"
Jag har gett henne fortlöpande rapporter under det senaste året över de jag träffat (vilket inte är särskilt många). Jag börjar ångra mig. Särskilt nu när det är lite mer på allvar. Det var liksom roligare innan då man kunde skoja lite, typ "näe, men han var jättekonstig, ringde mitt i natten och höll på " eller "näe, han var verkligen inte min typ, han bodde ju för tusan ute i skogen med en schäfer."
Nu vet jag ju varken ut eller in fast jag nog egentligen gör det men beter mig som Fröken Livrädd. Måste streta emot lite. Så när kollegan säger: "Jaha, har ni gjort det och det och det, ja då är ni ju ihop. Och jaså, han vill att ni ska fira midsommar tillsammans, vad kul, det är ju årets mest romantiska dag" låter jag: "Appappapp, nu tycker jag att du överdriver här..."


Somnade för övrigt klockan tre inatt och alarmet gick på tjugo över fem. Jag mår lite illa.

Kommentarer:
Postat av: maza

Sånt man får ta när man är lycklig, du vet...;)

Postat av: Christian

Vill man inte prata så behöver man inte. Men om du säger "Jag pratar helst inte om det, eftersom det är så nytt" så blir hon kanske irriterad. Och då ska man hantera det. Och säger man ingenting, ja då är inte det bra heller.
Jävla tjöt, skulle jag vilja säga.

2007-06-19 @ 20:26:23
URL: http://snowracer.se
Postat av: Ida

maza: Lycklig? Vem? Inte jag. Mest förvirrad faktiskt :)
Christian: Haha, ja faktiskt. Fast jag har förklarat att jag är en Fröken Livrädd-typ. Tror hon fattar hur jag menar. Förmodligen är det därför hon undrar desto mer. Hm. Jag ska nog vara tyst..

2007-06-19 @ 21:23:14
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Johan

Vad gjorde du till klockan tre?!

2007-06-19 @ 23:50:39
URL: http://berander.spaces.live.com
Postat av: Ida

Johan: Tjae, du vet.. Kollade upp i taket och försökte hitta en rolig prick, typ. :)

2007-06-20 @ 09:25:54
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback