Nära döden, eller nåt.

Idag har jag och min semesterfirande kompis K varit på utflykt. En riktigt farlig utflykt. Vid minst två tillfällen trodde vi att vi skulle dö. Vi åkte ut till skogarna utanför Jönköpings flygplats och vandrade en liten bit på Dumme mosse.


Det var lite blött. Fast vi lyckades undgå regnet. Nästan. När vi var mitt ute på mossen dök det här upp.

Det var alltså ett moln som var supersvart, mullrade högt och som rörde sig som molnen i Independence Day precis innan rymdskeppen landar. Jag och kompis K ser på varandra och säger: "Vi dör nog snart." Men van vid uteliv som man är upptäckte vi snart att molnen åkte åt vänster och att vi kanske inte alls behövde dö. Pust. Sen åt vi lunch och sen kom regnet. Men det var mysigt. Efteråt hämtade vi upp zany efter jobbet och åkte och käkade våfflor med hjortronsylt. Vad jag tycker om semesterutflykter!

Kommentarer:
Postat av: Magnus

Vilken tur att det "åkte åt vänster" :)
Du borde vara hemma och se på minnesprogram om Bergman istället. Naturen är för farlig för dig.

2007-07-31 @ 21:50:20
Postat av: Björnen

Om man är van vid uteliv åker molnen inte "åt vänster", utan väster-, öster-, söder- eller norrut. Du lurade nästan mig där!

Postat av: Ida

Magnus: Jo, jag vet. Men blixtar är ju faktiskt farliga på riktigt..
Björnen: Haha. Men jag ÄR faktiskt van vid uteliv. Faktum är att molnen drog åt öster men på bilden blir det liksom åt väster, och det är ju fel. Det är alltså fotat åt söder. Därför sa jag vänster för att göra alla nöjda :) Eller nåt.

2007-08-01 @ 01:32:24
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback