Bittersweet Symphony.

Vilken härlig lördagmorgon!
Låg kvar ganska länge i sängen och kollade på lite Live Earth-gala tills jag blev hungrig. Gick då mina tretti metrar till Konsum för att köpa frallor. Det är det bästa med att bo så nära sin affär, när man ska köpa frulle och när man är sugen på choklad fem i tio på kvällen. När jag stod i kassan kom en gubbe i permobil och nästan körde på min hälsena. Sen sa han: "Vill du lägga upp mina saker på bandet åt mig är du snäll?" "Visst", sa jag och lade upp hans mjölk, ost och bröd på bandet. Sen ägnade han de nästa två-tre minutrarna med att berätta för den faktiskt ganska snygga killen bakom honom plus kassörskan vilken snäll och gullig tjej jag är som hjälper honom. Och jag kan ju bara hålla med... Därför hjälpte jag även honom att lägga ner hans saker i plastkassen.

Live Earth är helt okej att ha på i bakgrunden medan man pysslar med annat. Det kommer ändå aldrig bli så bra som det var den gången för två år sedan då Coldplay spelade och Richard Ashcroft kommer in och sjunger Bittersweet Symphony tillsammans med Chris Martin.
Här har ni den.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback