Längt.

Vad ni är bra på att kommentera, det är ju jätteroligt.


Jag längtar tills jag får min röda soffa.
Jag längtar tills Marit Bergman kommer hit (medföljande kamrater kan anmäla sig här eller till mig på annat sätt).
Jag längtar till fredag då jag och jobbarkompis H ska ta tag i utelivet här i stan.
Jag längtar till den där höstfesten som brukar vara i det där lilla samhället som mina kompisar kommer ifrån. Det brukar bli ett redigt fylleslag där alla mer eller mindre vuxna människor dricker kopiösa mängder utan att tänka. Alla festar med alla, föräldrar, barn, kusiner, grannar, jobbarkompisar från industrin och så vi som flyttat därifrån och bara kommer för att vara med i fylleslaget och träffa gamla högstadie/gymnasiekompisar. Och så står vi och tittar på slagsmålet som brukar bli mot slutet. Veckan efter diskuterar vi vilka som hånglat med vilka och vilka som varit otrogna mot vilka. Undrar om temat också i år kommer vara "Tysk oktoberfest"? Förra året var det helt galet.
Jag längtar tills jag får äta äppelpaj med vaniljsås nästa gång.

Jag tror jag längtar efter rätt många fler saker. På bussen idag kom jag på en massa saker. Men jag orkar inte.

Kommentarer:
Postat av: John

Längt var ett fint ord...Det har jag också.

Postat av: K

Vaddå i din lilla hemstad.. by.. eller i värnamo? Festen alltså?

2006-09-12 @ 18:18:31
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se
Postat av: Ida

John: Ja, det är mycket sånt nu tycker jag..

K: Haha, näe Rydaholm. Fast där är det kaotiskt fylleslag varje helg i och för sig.

2006-09-12 @ 19:36:41
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Schnauzerin

Jag & Fnula (John) har pratat om att vi kanske skulle ta dig och Marit i ett svep! :)

2006-09-13 @ 17:39:25
Postat av: Ida

Schnauzerin: Ja! Gör det! Vi kan sitta i min röda manchestersoffa och dricka vin och sen kolla på Marit.

2006-09-13 @ 18:55:58
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback