Coolt.

Jag börjar bli mer och mer irriterad på att Carola vann schlagern. The Poodles, Bodies without organs, Andreas Johnssons låtar är ju jättebra. Skulle också kunna erkänna att jag nog inte kommer bli jätteirriterad om Velvets låt kommer på uteställena i sommar. Men jag tänker jag absolut inte erkänna att jag i ungefär två sekunder tyckte att Rednex låt var bra bara för att bror skruvade upp volymen till max i bilen på väg upp hit och sjöng med. Nej, det tänker jag absolut inte erkänna.

Apropå Carola. När jag var mindre, typ sju, hade min morbror en skiv- och elektronikaffär i stan. Då och då kom artister dit och signerade sina nya LP-skivor. LP-skivor, ja det var på den tiden. Och de kom till Värnamo t o m, helt otroligt. När Carola var där och signerade passade mormor mig och min två år yngre kusin. Vi hade varit på marknaden i stan innan. Det är det å andra sidan 74 gånger om året i Värnamo, men ändå. Det hela slutade i alla fall med att jag och min lilla kusin satt på varsin stol inne på kontoret i affären, åt på varsin polkagrisklubba vi fått av mormor och stirrade på när Carola sminkade sig. Ungefär samma sak, fast utan det med polkagrisklubban, hände när Lili & Sussie, Lena Philipsson och Lisa Nilsson var där.

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Åhå, du är inte ensam med det där Carola-tycka-illa-om:et! Och jag skulle vilja säga att jag är grymt avundsjuk på dig för att du fick träffa alla de där tuffa artisterna när du var ung, men jag tror fan inte att jag lyssnade på någon av dem. Jag undrar vem det var jag lyssnade på. Antagligen gillade jag det som mamma och pappa gillade. Opera, Jussi Björling, Orup och Grymlings. Det är grejer det!

Postat av: Jenny

Och ps: jag blir så förbannad när folk säger att Carola är Svensson, folklig och småstad. Hon är ju för i helvete kristen och har en trångsynt och konservativ syn på samhället! Ggggrrrrr! Hon är i alla fall inte som en småstad jag vill bo i.

2006-03-27 @ 13:08:22
URL: http://www.jagjenny.blogspot.com
Postat av: Ida

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,799490,00.html

Jag säger inget mer. Eller jo, att jag håller med dig Jenny.
Har du förresten sett 100 höjdare då hon var med från ett inspelat Livets ord-möte? Sjuk i huvvet.

2006-03-27 @ 13:31:22
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Jens

Klart du måste börja gilla Carola nu när du ska flytta till mini-Jerusalem! HALLELUJA! ;D

2006-03-27 @ 14:58:29
Postat av: Ida

Haha. Dagen det händer är dagen helvetet fryser till is. Och det vet ju alla frikyrkliga människor att det aldrig kommer hända. Gud vare med dig.

2006-03-27 @ 16:07:49
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback