JV.


Under mitt besök i Strängnäs fick jag berättat för mig att Jehovas vittne har en stooor samlingslokal där, nästan som en hel arena. Dit kommer det en massa Jehovas. Och det märktes. Överallt i stan gick det omkring uppklädda (nåja) relativt unga människor som vid första anblicken såg helt normala ut tills man sneglade lite på skylten som satt på kavajslaget: "Befrielsen är nära."

Jo, jag tackar jag!

Eller nä. Jag förstår inte alls faktiskt.

Jag minns när vi hade s k "religionsdagar" i gymnasiet. Under två dagar kom det människor från olika slags religioner och samfund och berättade vad de trodde på och hur de tänkte. Det var Jehovas, pingstvänner, missionare, Livets ord, mormoner m m. En hel massa olika. Och jag mindes hur himla konstigt jag tyckte allting var. Hur kunde alla dessa människor ansluta sig till allt det här och bara... ja, jag vet inte... Tro? Men människor är olika, så är det antar jag. 
Jag mådde i alla fall mest dåligt av att höra på skiten.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback