Och sen då?

Detta har helt klart varit en av de bästa helgerna på ganska länge. Först en utekväll med bra människor och mycket skratt, sedan en biokväll med bra människor och mycket skratt. Jag gillar sånt. Ändå känns det som att söndagen har varit lika jättetråkig och innehållslös som vanligt.
Vad jag förstått är det ganska många som känner ungefär så nu. Både nära vänner och en del inte så nära. Fast man skojar ganska lätt om det, det gör jag också. "Fan, jag vill hångla." "Ähh vafan, Alla hjärtans-dag är en jävla skitdag. Kommersiellt påhitt." Men man håller på som vanligt, fyller upp dagarna med saker man måste göra, man umgås med kompisar man tycker om, men sen när kompisarna gått hem och sysslorna är slut, vad ska man hitta på då? Det hade varit schysst om man hade haft någon annan att lägga lite av sin tid på, för jag har all tid i världen med mig själv just nu. Är det årstidens fel att allt helt plötsligt känns så tråkigt? Kommer det bli bättre? Eller kanske rentav sämre? För egen del hade jag nöjt mig med att just nu ha någon bredvid mig i soffan att lägga upp benen i knät på.  
Ibland önskar jag att självförtroendet var lite större, att jag vågade lite mer och att avstånden inte var så stora. 

Kommentarer:
Postat av: Peter

Klockrent fröken, du träffade helt enkelt huvudet på spiken.

2006-02-13 @ 08:25:24
Postat av: baystream

kom till sthlm i helgen så lovar jag att du får lägga upp benen på mig. :)

2006-02-13 @ 22:40:35
Postat av: Ida

Haha, be careful what you wish for, för jag har inga planer i helgen ;-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback