Äh.

Oh, come on!
Varför kan inte Anja bara erkänna att hon är sjukt besviken över att ha missat guldet idag? För fasen, hon schabblade ju bort en guldmedalj i OS bara för att hon inte kunde stå stadigt på skidorna. Har man chans till ett guld, då är det faktiskt okej att visa att man blir besviken. Nöjd med ett brons? Varför då? Du kunde ju tagit guld. Kom igen, gråt lite i tv över det vetja, det är helt okej. Nöjd? Hade det varit jag som åkt störtlopp och kommit trea, då hade jag varit jävligt nöjd. Men är jag tippad till att ta guld, och sen inte gör det, då skulle jag vara grymt besviken.
Det är faktiskt såsom
Carreca skriver. Jag skiter väl i hur du åker annars, eller hur det gått på träningarna eller om "det var ett bra åk annars", tar man inte guld har man ju inte vunnit.

Men jaja, skitsamma. Jag är inte så sportintresserad egentligen. Fast skidstafetten igår var ju grym.


Kommentarer:
Postat av: Peter

"Second place is first loser!", trycket på den t-shirt till vilken jag numera är stolt ägare. :D

2006-02-15 @ 16:23:36
Postat av: systeryster

Alltså. Det märks att du inte är vidare sportintresserad. Klart Anja ÄR och SKA vara nöjd med en bronsmedalj! Hon har under väldigt kort tid satsat på fartgrenarna, för ett par år sedan körde hon inte ens störtlopp utan enbart slalom och storslalom. Det är en stor seger att hon tar medalj idag, det var nog inget hon räknat med att göra. Hennes guldchanser är BETYDLIGT större i kommande grenar. Hon har aldrig varit något guldhopp i störtlopp, däremot har det ev. snackats om medalj från hennes sida och det lyckades hon med!

Btw. Jag gillar din blogg och kikar in här dagligen! Keep up the good work! Men skriv inte saker du inte har riktig koll på ;-)

Postat av: Ida

Nej, men vänta lite nu här...
Menar inte att hacka ner på hennes insats, den var säkert jättebra och för henne betyder det säkert mycket. Menar bara att hon ju hade ledning efter första mellantiden, sen vinglande hon till och det gjorde (förmodligen) att hon tappade guldet.
Just den grejen borde gjort henne mycket besviken, det hade jag blivit. Guld är ju ändå guld. Ibland känns det som att många svenskar tycker att OS är som en promenad i parken, typ. Läs Carrecas inlägg så förstår du kanske hur jag menar. Sen var det lite ironi i det hela också, det ska jag erkänna. Vi skojade lite om det tidigare, "Vafan är hon så jäkla glad för, hon vann ju inte.", typ.
Fast vad vet jag? Det märks ju tydligen att jag inte är särskilt intresserad och därför inte heller bör skriva vad jag tycker. Bland det värsta jag vet är när folk säger åt mig vad jag ska göra, så därför struntar jag såklart fullkomligt i det.
Men kul att du läser ändå, eller nåt :)

2006-02-15 @ 20:04:59
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Ida

Peter: Haha, snyggt. Och jag tolkar det som att du förstod ungefär hur jag menade.. ;-)

2006-02-15 @ 20:08:16
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: systeryster

Jag menar inte att säga åt dig vad du ska göra eller inte, självklart får du skriva om precis vad du vill. Men kom inte med osanningar bara. Anja var inte guldtippad i störtloppet, det var mest det jag menade.

Jag håller absolut med dig om att vissa tror att OS är värsta barnleken. Så är det ju icke. Jag trodde nog att du var en "av dem" och blev därför lite uppretad. Nu fattar jag bättre och kan se lite ironi i det hela =)

2006-02-15 @ 20:43:26
Postat av: Ida

Ja, där har du iofs rätt. Jag trodde faktiskt att hon var guldtippad. Så nu har vi rett ut det också ;-)

2006-02-15 @ 21:09:08
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback