Hjulclaps.

Jag är ju bäst. Alla julklappar är nu inhandlade och jag måste säga att jag verkligen lyckats.

I söndags hade vi Den Stora Julklappslottningen i familjen Johanssons residens. Eftersom vi är sex personer i familjen lottar vi varje år vem man ska köpa till. Det är väldigt bra tycker jag, då har man bara en person att koncentrera sig på och man slipper stressa runt och köpa till fyra andra.

Vi fick lotta om tre gånger eftersom vissa delar av familjen försökte fuska för att få en så liten möjlighet som möjligt att få pappa som sin julklappsinköpare eftersom han alltid, varje år, hotar med att köpa alla julklapparna på Granngården om man inte är snäll. Det var tur att vi hade två utomstående som övervakade lottningen, mina bröders sambos, annars hade korruptionerna, konspirationerna och allianserna tagit överhand. Jag är i alla fall nöjd med hur det föll sig. Jag ska köpa julklappar till pappa och få av Andreas, den yngre av mina storebröder. Perfa!

I Stockholm köpte jag en randig, blåish skjorta och en V-ringad tröja till honom. Så jädra snyggt. Och så blir det en skäggtrimmer och
White Guide av Mikael Mölstad för den har han önskat sig. Kanske hittar jag nånting mer kul innan det blir julafton. Åh han kommer bli så nöjd och jag kommer inneha förstaplatsen som favoritdotter i minst ett år till..

Kommentarer:
Postat av: K

Hej!

Wire Moves (Jannes band) spelar på Kulturhuset fre 15 dec. Vet inte vilken tid än, men kanske runt 8-9 eller nåt sånt? Jag ska förhoppningsvis hänga med.. Kan du komma? Vore jättekul att hänga lite med dig tycker jag. :)

Postat av: Ida

K: Här i Jkpg alltså? Inte åtta på morgonen då hoppas jag, du måste ju mena kl 20 eller 21 :) Men ja, jag är ledig på kvällen! Vore skoj :)

2006-12-09 @ 18:59:53
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, det menar jag såklart ;)
vi ska ju åka hem sen direkt efter spelningen så det kan tyvärr inte bli nån öl eller så. men att hänga lite på spelningen vore inte helt fel. :) jag hör av mig sen.

2006-12-10 @ 19:08:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback