List.

Har sett att många skrivit en så där 100-lista. Hundra saker om sig själv. Jag började lite smått men det gick rätt trögt och sen kom jag på att jag ändå inte vill avslöja så många saker om mig själv på en gång. Lite spänning måste vi ju ha, eller hur? Fast jag kom att tänka på ett par saker ändå. 

1. När jag var åtta körde jag omkull första dagen med nya cykeln med bockastyre. Två stygn i handen. Mycket rutinerat.

2. Jag har en kolossal fläskläpp på skolkortet i femman efter att ha brottats med brorsan på gräsmattan kvällen innan.

3. Vill minnas att jag vann fajten.  

4. En gång skulle jag åka ut och fiska. Mitt ute på sjön blev motorn sur och jag fick inte igång den igen. Då kom det en tysk gubbe i en båt och bogserade mig till hamnen. Jag fattade inte ett dugg av vad han sa och det var enbart tur att han tog mig in till hamnen och inte någon annanstans.  

5. En gång stod jag i hamnen och fiskade. Fick då en äcklig gädda på typ fyra kilo. Fick panik och var tvungen att be en kille som höll på med sin båt att hjälpa mig ta upp den. 

6. Jag undrar fortfarande varför jag fiskade så mycket när jag var typ tolv? Vart var mina kompisar?
7. När jag och mina sju kompisar var på Magaluf -01 vann jag den inofficiella hångeltävlingen. Sju stycken på sex dagar. Övning ger färdighet.

8. Jag är kär i folk i smyg.

9. Jag är medveten om att det är en dålig egenskap och borde jobba lite mer på det. 

10. Annars lär mitt civilstånd hålla sig på den nivån det är på nu och det vill jag inte.

11. Jag har mycket jag borde ha dåligt självförtroende för. Men det har jag oftast inte.

12. Jag är bra på att klara mig själv. 

13. Trots att jag är ensam rätt mycket känner jag mig inte ensam så himla ofta ändå.

14. Tycker absolut inte om när folk är långsinta och tjuriga. 

15. Tror det bottnar i hos en kompis från högstadiet som lät bli att prata med mig på en och en halv dag för att jag inte lånade ut en hårsnodd till henne. Idiot. 

16. Jag har en hel massa teorier om hur jag ska vara och hur jag skulle bete mig om jag var tillsammans med någon. Kort sagt – den perfekta flickvännen.


Kommentarer:
Postat av: linus

jag fiskade också massa när jag var typ 12 ;) fick en brax-jävel varje gång. pappa var alltid lika glad ;) slemmiga saker de där braxarna.

"å så har den jäkeln svalt hela kroken också!!!" citat pappa som tar hand om min jättebrax på flera kg hehe

har förresten beställt internet... den kmapen förlorade jag ;)

2006-08-09 @ 13:14:15
Postat av: Mathias

När jag avr typ nio hade jag värsta gröna fingrar. Hela balkongen var sprängfylld av allehanda blommande växter. Det finns ett kul kort på mig sittandes i mitt gröna blommande hav :)

2006-08-09 @ 21:13:12
Postat av: Mortplutten

Jag fiskade med morfar, med nät. Eller kräftor med pappa. När vi fiskade med nät fick vi massa braxen, de slog vi ihjäl och kastade till fiskgjusen. Hmm, jag har inget roligt att berätta :(

2006-08-09 @ 22:31:25
Postat av: Ida

linus: Haha. Men bra det där med internet, då hörs vi nog lite mer :)

Mathias: Varför fiskade du inte? Varför var inte du som alla andra barn?

Mortplutten: Plutten.. :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback