Lussecats.

Satt fast i ett tåg vid Töreboda i en timma och missade därför mitt byte i Falköping. De sa att vi inte skulle komma iväg igen förrän 16.30, så folk gick ut och sträckte lite på benen. Vid 16.10 sa de att problemet visst var fixat och att vi kunde åka nu. De som stod på perrongen hoppade in, men den gravida tjejen som hade gått iväg en lite längre bit hann inte med tåget. Stackars hennes sambo som satt mittemot mig. "Men vafaaan.." Usch för SJ. Men jag kom fram till slut ändå.
Då kom snön. Vit och fin.
Mamma hade bakat de första lussekatterna när jag steg innanför dörren. Sen drack vi glögg.
Idag har jag gått i slask på Värnamo marknad.
Träffade en del bekanta att småprata med. Bland annat en f.d jobbarkompis, hon sa att det nog finns en möjlighet att jag får jobba ett par dar på röntgen i jul. Det vore bra.
Sen köpte mamma ett par rediga stövlar till mig. Tack för det.
Ikväll ska jag dricka vin och prata. Kanske dansa också.

Och ja just det, Linda och Fadde är ihop igen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback