gOd JuL!

Håller på att packa inför min skittråkiga tågresa imorgon.
Örebro-Falköping-Jönköping-Värnamo. Två byten. Fan om SJ börjar jiddra om förseningar och trasiga elkablar redan innan Falköping och hela min noga utstuderade resplan går i stöpet. Då börjar jag nog gråta (för att återknyta till inlägget igår). Jag vill ju hem! Dessutom kommer jag släpa på sjuhundra väskor som en packad åsna, eftersom jag glömde byta till den större väskan med hjul förra gången jag var hemma.
När, eller om, jag kommer fram ska jag och mor gå en runda på stan. Har en julklapp kvar till syrran och så måste jag hitta nåt till min brors sambo och sen en till den andra brorens sambo, plus en julklapp till min kusin. Hjälp, vad mycket det lät helt plötsligt. Jag som tyckte att jag kände mig ganska färdig med alla julklappar.
Måste till systemet också och handla inför festligheterna på juldagen. Harrys, Mejeriet, Harrys, Mejeriet... Ingen har riktigt vetat vad det skulle bli. Jag vet inte heller. Men jag har biljett till båda ställena, så ut ska jag. Och så ska jag jobba två av mellandagarna också. Det ska bli kul, röntgenavdelningen är bästa stället!

Nu dricker jag kaffe och petar hungrigt i mig de sista trasiga pepparkakorna i burken eftersom jag rensat kylskåpet på all mat de senaste dagarna. Jag vill ha glögg, mammas köttbullar och tomtegröt nu.

GOD JUL på er allihopa!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback