Fashion.

De flesta bloggar som ligger i topp verkar vara s.k. modebloggar.
Tips på vanliga butiker, internetbutiker, sminkrekommendationer, länkar till bilder på klänningar någon vill sälja på e-bay för 400 dollar och som man blivit "så kär i!", bilder på vad kändisar hade på sig den senaste permiären, och så "dagens outfit" såklart som innehåller en halvsuddig bild på blogginnehavaren och dess klädval för dagen.
Jag tycker det kan vara ganska kul att kolla på det ibland. Jag har varken ekonomi eller kropp för att bära haute coture-kläder precis, men tycker ändå det är rätt kul att titta på. Jag tycker om fina saker, snygga material och färgkombinationer. Trots det kan jag inte undgå att tycka att alla Fryeboots som syns på alla bilder ser oerhört klumpigt och jobbigt ut att gå i och hur många tvåtusenkronorsväskor och kashmirkoftor kan man egentligen äga? Fast det är kanske bara lite tantvarning på mig som tycker så (jag tycker det är jobbigt med hög musik i klädaffärer också).
Men idag var det extra roligt eftersom en av dem hade fått ett mail från ett klädföretag i England där hon beställt kläder ifrån, där de vänligt förklarade att hennes order troligtvis blir kraftigt försenad eftersom deras lager låg i närheten av branden/explosionen. Tjejen skrev, jättebesviken såklart: "Va? Vilken brand?"

Nåja, det tyckte jag var roligt i alla fall.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Jag tycker likadant.

Men herregud. Vem har missat branden liksom??

2005-12-12 @ 16:09:50
Postat av: K

Det var jag som sa det alltså

2005-12-12 @ 16:10:31
Postat av: Peter

jag har ocksa missat branden..

kan iofs bero pa att dom inte ar sa snabba pa att beratta sant har i bangkok.. :P

2005-12-13 @ 14:24:46
Postat av: Ida

Peter, du är ursäktad ;-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback