"Ja, det är akut, jag kan ju inte sova för jag är förkyld.." What?!

Jobbar den här helgen. Inte bara helgdagarna utan även imorgon måndag. Suger ju åsna det, som vi brukar säga här hemma. Eller äsch, jobbet är väl okej. Idag var det det i alla fall. Trevliga jobbarkompisar, skämtsamma läkare och att jag fick sitta ensam och jobba i ett par timmar. Det är skönt.

Men alltså, människor är ju inte kloka. Fattar ni att det inatt var två personer, födda på 80-talet, som tog ambulans in till sjukhuset för att de hade influensa. Ambulans liksom! De skulle inte ens kommit till akuten i första taget, dessutom ambulans! Om ni undrar var era skattepengar går gott folk, så jag kan avslöja att där har vi en bov. Människor! Kan faktiskt förstå att 80-talisterna verkar vara de mest hatade patienterna på jobbet, det var nåt med att vi är bortskämda och krävande... Hm.. Jo, men ibland undrar man ju.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback