Goggel.

När det i gruppen som är utsedda att bli superanvändare i ett nytt sketastort datasystem finns personer som säger Goggel istället för Google tappar jag respekten på nåt sätt va...

Hur ska detta gå? Det kommer bli otroligt jobbigt under den period som inkörningen kommer ske, och lite till. Typ om ett halvår eller år. Jag vet att jag kommer vara irriterad varje dag. Kanske vore det lämpligt med en planerad långledighet just under den tiden? Typ mammaledig. Fan, det vore så gött. Precis vad chefen frågade mig när hon undrade om jag ville bli superanvändare. Hon sa att det kommer ju krävas extra jobb, energi och kraft och undrade ifall jag under detta året väl inte planerade att gå och bli med barn just nu. Näe, sa jag då. Sen kom jag på att så får man ju faktiskt inte fråga som arbetsgivare. Pga diskriminering och det där. Så nu funderar jag på att bli med barn på ren pin kiv. Bara lämna det sjunkande skeppet sen efter ett tag.

Får se exakt hur jobbigt detta blir.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Jag har en del "gågglare" på mitt jobb också, inte direkt respektingivande. Har också blivit instoppad i någon slags grupp som ska göra en lokalöversyn på jobbet. I denna lokalöversyn ingår 1) besöksstatistik för 2008 och en prognos för 2009, 2) En konsekvensanalys rörande sammanslagning av vår VC + en annan 3)Kartläggning + analys av logistik av patienter, personal, material. Gissa vem som ska göra detta? Och inte får ta tid från sin ordinarie arbetstid på 16 timmar/vecka? Detta samtidigt som vi inför ett nytt digitalt dikteringssystem OCH ett nytt datajournalsystem! Härliga tider på jobbet för oss alla..

Men, att vara mammaledig är inga dagar på soffan med en skål praliner det heller. Och då har jag ändå en snäll och behaglig liten unge..

Ha det!

2009-02-21 @ 16:02:55
Postat av: Ida

Men va, inga praliner alltså? Fan. :)

Näe, skämt å sido, ibland blir man bara så trött på skiten, det känns inte viktigt i det stora hela, det är ju "bara ett jobb".

/Den oambitiöse och late, ibland.

Postat av: zany

du menar inte att du tänker lämna det sjunkande skeppet till mig!?? Jag kanske oxå måste bli gravid då. Ska fråga mannen. Ja det ska jag. Minsann.

2009-02-27 @ 09:10:55
Postat av: Anonym

Näää, nu springer ni ifrån mig!!! Spraydate here I come!

2009-02-27 @ 16:44:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback