Sen sist.

Haha, näe vafan. Det här med bloggningen går ju lite sisådär alltså. Dagarna går för fort! Fast det tycker jag är bra iofs. Då blir det 17 april fortare.

Sen sist har vi hunnit med ett kompletterande ultraljud där vi såg hjärtat igen, fast lite mer klart och tydligt. Såg även att det pulserade ut från hjärtat lite utmed ryggraden och även upp mot halsen, det var bebisens aorta som slog. Så coolt alltså. Jag skulle kunna knarka ultraljud. Det är så himla mysigt att få komma in och hälsa på hemma hos bebisen. Inte för att jag tror att han eller hon på nåt sätt märker att vi är där och tittar, men ändå. Man skulle ju kunna tycka att det är lite integritetskränkande till och med. Här tar vi oss friheten att gå in och titta på pluttens hjärnhalvor och urinblåsa, bara sådär, utan att fråga. Det är ju faktiskt en egen liten människa. Fast det är mysigt ändå...

Men man fattar ju inte. Vi var i Ullared och köpte lite bebisgrejer (små, små bodys i vitt för 29.90!) och jag kunde inte förstå att det är till en själv man handlar. "Va? Ska vi använda detta till vår bebis?"

I förrgår var vi och såg Winnerbäck. Herregud, det måste ju vara typ 15:e gången jag ser honom. Bra som vanligt förstås, kul att återigen höra hans låtar i olika tappningar och även lite nytt. Snygg scenshow den här gången dessutom. Och ojsch, vad det buffade runt i magen. Inte så konstigt förmodligen, hela jag vibrerade ju av dunkandet av den höga musiken. Härligt!

Äh, jag är ledsen, det blir nog mest gravidtjöt i alla fall här i bloggen. Det kan inte hjälpas, det är ju det som tar upp nästan all min tankeverksamhet på nåt sätt. Annars är det jobb, julstök och... ja, inte så mycket mer, som gäller.

Kommentarer:
Postat av: c

Gravidtjat är häärligt! Jag fattar inte när en del är helt så bara: ja, JAG ska då inte förändras ett smack baföratt jag är gravid nähäädu.

Men alltså, det förändrar en i grunden, barn gör ju det. Varenda gång, dessutom verkar det som. :)

Postat av: c

Sen p.s. ULLARED? Alla får åka dit utom jag!

2009-12-13 @ 07:23:04
URL: http://cilanpilan.blogg.se/
Postat av: RvT

Var inte ledsen för det, det är supermysigt att läsa om gravidtjat!

2009-12-14 @ 18:57:37
Postat av: Ida

Cilan: Ja! Uppenbarligen gör det ju det. Jag tänker inte på annat ;) Och har du inte varit i Ullared menar du? Jag trodde du bodde i södra delarna av landet, tycker inte det är annat än skåningar på Gekås när man är där... Åk! Du kommer hitta massa grejs till kidsen.



RvT: Det tycker jag med :)

2009-12-19 @ 18:32:05
URL: http://sunstroke.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback