Maggen.



Ida, granen och magen.

Den här helgen jobbar jag. Det är tråkigt. I veckan som kommer är det jul. Då är jag ledig. Det ska bli kul. Veckan efter jul är det nyår. Då jobbar jag. Fast en annan ska ju vara nykter så det spelar kanske ingen roll...
Men fy och usch! Det ska bli skönt att få gå hem från jobbet om bara ett par månader och sen inte gå dit på typ över ett år. Är ohyggligt trött på'att. Vi har börjat med ett nytt datasystem på jobbet där jag och ett par till kollegor har utbildat våra andra kollegor. En del har det gått bra för, men... en för en del inte så bra. Alltså, systemet är windowsbaserat, ja ni vet med lister och rull-lister och så vidare. Och ändå, folk ba' "Meeh, jag SER inte VAR jag ska KLICKA??" Så när samma fråga eller problem kommer igen för fjortonde gången blir jag lite trött...

Men fasen, just det! Juldagen ska jag gå ut på krogen. Det var fan längesen. Nån afterwork under hösten har jag varit på, men en utekväll.. det var nog senast tidigt i våras. Jösses. På festen kommer vara jag som är pregnant och så kommer det vara min kompis som också är pregnant, dubbelt pregnant till och med för de ska ha två stycken på en gång! Jag ska ha på mig en snygg, glansig preggo-tröja och dricka alkoholfria drinkar med magen i vädret. Visste ni t ex att alkoholfria drinkar är otroligt billiga, typ 25-30 spänn. Ja, det KAN bli en livad utekväll, vi får se... *




*risken är väl ifall vi dricker en maaassa goda drinkar att vi får springa på toaletten varje kvart och inte hinner annat än att stå i toakö hela kvällen, juldagen är ju alltid juldagen på krogen menar jag

Kommentarer:
Postat av: RvT

Mysigt med fin julmagbild!



Var beredd på blickan på krogen, jag gjorde en gång MISSTAGET att beställa en alkoholfri öl. Inte kul med alla hatiska ögon. Köp i stället nåt uppenbart, typ cola, om du vill slippa sånt. Puh, det var hemskt.



Postat av: Ida

Men gud! Vad tror folk? Dumma människor...

2009-12-21 @ 22:19:43
URL: http://sunstroke.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sötmage! :)

2009-12-23 @ 19:11:09
URL: http://hyunmee.se
Postat av: Zany

Snygg-ida! Det var ju inte mycket till utgång, den här gången. Fabian vad trött jag var. Som ett annat preggo! Men en å annan AW kanske vi orkar framöver? Så att vi får köpa de däringa alko-fria drinkarna med magarna i vädret!

2009-12-27 @ 16:40:54
Postat av: Ida

zany: Haha, nej det blir ju inte alltid som man tänkt sig från början nu för tiden (lika bra att vänja sig vid det eftersom det förmodligen kommer vara så sen också när bebisarna kommit). Men det gör ju absolut ingenting. Det var himlans trevligt och skönt att slippa stöket ute också. Kram!

2009-12-27 @ 20:06:16
URL: http://sunstroke.blogg.se/
Postat av: egon

men OJ här har inte jag varit in på evigheter och så dyker det upp en mage! vad kul! grattis! fan vad alla förökar sig. haha

2009-12-30 @ 16:47:50
URL: http://egoegon.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback