Excuses, excuses...

Näedå. Jag kommer nog inte försvinna helt. Kan ju blogga på jobbet när vi har lite att göra, fast man inte får.

Det är mycket nu. Och det blev helt plötsligt en del merarbete med hela skiten eftersom de tidigare innehavarna av lägenheten inte städat  ordentligt. Såklart. Jag blir så jävla trött. Hur svårt kan det vara? Mannen var i lägenheten igår tillsammans med en kvinna från hyresbolaget och hon såg det då också såklart. Hon kontaktade dem som bodde där innan. I vanliga fall brukar man då ta dit en städfirma som gör det sista och som sedan debiteras de som bodde där innan. Men eftersom vi dealat lite med dem och fått nycklarna en vecka tidigare, mot betalning, så har det inte skett någon formell nyckelutlämning och då går det inte att göra så utan man måste göra upp sinsemellan. Nu är kvinnan som bodde där tidigare inte helt omöjlig att ha och göra med. Hon är faktiskt ganska trevlig. Hon hade lite dåligt samvete för det hela, skyllde på att de haft mycket att göra och att hon fått barn för en vecka sedan. Bah. De har faktiskt haft två månader på sig innan det...
Men jag var trevlig och tillmötesgående såklart och gav tillbaka en av nycklarna till henne så att hon kunde gå dit igår kväll och göra det sista. Fast eftersom jag är en såndär (dum)snäll person tyckte jag att allt kändes så pinsamt på nåt sätt och jag ville helst inte träffa henne igen efter vi klagat på städningen. Trots att kvinnan från hyresbolaget också sett det som fanns kvar att göra. Först när jag var och skulle lämna nyckeln var de inte hemma. Så typiskt. Särskilt när jag hade zany väntades i bilen för att försvara mig ifall hon skulle bli våldsam. Men vi kom på att jag skulle slå tillbaka genom att sparka henne mellan benen. Kan ju inte vara så gött om man är nyförlöst. Så jag gick dit igen en stund senare. Fast då var de fortfarande inte hemma. Jag lämnade nyckeln i deras brevlåda och ringde upp istället. Så jag slapp träffa'na i alla fall. Fast hon var fortfarande jättetrevlig så jag kan inte tycka illa om henne även om hon inte kan städa, eller som hon sa, har en gubbe som inte kan städa ordentligt, eftersom hon låg på BB förra veckan. Bah. Excuses, excuses...

Nåja. Nu hoppas jag att det är gjort i alla fall för nu börjar det fyllas på med våra grejer i lägenheten. Till exempel så kommer soffan redan idag! Det innebär att jag blev 6000 kronor fattigare än planerat eftersom det var tänkt att den inte skulle komma förrän efter midsommar.

Vi får helt enkelt leva på kärlek och havregrynsgröt de närmsta veckorna.

Kommentarer:
Postat av: Jaana

Du, har du ngn gåg varit gravid? Har du fött Barn??
Om inte... Då tycker jag att du borde Hålla K***** om saker du inte vet ngt om..
Att vara gravid är inte frid & fröjd, de e tungt, värker i rygg, ben, fötter mm.. O att föda barn, de e inte som att du trycker ut en tampong... De e faktiskt ett barn som kommer ut, De e ta mig fan inte lätt...

Tänk efter Före!

2008-05-28 @ 10:10:02
Postat av: Ida

Haha. Oj. Jag trodde det bara var barn och gamla människor som inte förstod ironi.

Det jag menar är givetvis att de kunde planerat för städningen lite bättre och att hennes snubbe kanske kunde gjort det något bättre.

Pucko.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback