Den här var ju lite kul..

För 5 år sedan...
2003. Bodde fortfarande hemma och jobbade på röntgenavdelningen i Värnamo. Hade det jäkligt gött, och mycket roligt. Trivdes på jobbet, tjänade pengar, åkte på diverse utflykter, festade mycket. Hade äntligen kommit på fötter efter att ha levt lite "svajigt" året innan.

För 3 år sedan...
2005. Bodde i Örebro sedan ett år tillbaka och pluggade till det jag jobbar som nu. Vissa dagar kände jag mig stark och tuff att jag klarade mig så bra trots att jag var så långt hemifrån och inte kände särskilt många människor (men de jag lärde känna var/är bäst!) och guuud vad skönt med en egen lägenhet. Men vissa dagar kände jag mig väldigt liten och ibland lite ensam. Fast inte så ofta.

För 1 år sedan...
2007. För exakt ett år sedan hade jag exakt en vecka och tre dagar till jag skulle träffa världens bästa man som jag kommer flytta ihop med om ett par veckor. Annars jobbade jag på som vanligt, längtade till min första riktiga semester och en rolig sommar tillsammans med zany och de andra vännerna jag lärt känna här i Jönköping.

För 3 månader sedan...
Mitten av februari 2008. Det var vinter och förmodligen ganska tråkigt. Men jag mådde bra. Alla hjärtans dag 14:e februari och dagen då vi bestämde att bli sambos.

Igår...
Jobbade jag från kl 13 till 21.30. Innan jobbet kontrollerade jag att jag fått in handpenningen från lägenheten på mitt konto. Det hade jag. Ka-ching!

Imorgon...
Ska jag först jobba, sen köpa ett par flyttkartonger, sen packa. Packa både till resan på lördag och lite småprylar från lägenheten inför flytten.

Om ett år...
Bor jag fortfarande i Jönköping, trivs skitbra som sambo och ser fram emot ytterligare en kul sommar!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback