Och så är det helt plötsligt tisdag.

Nee, jag bloggar inte så mycket nu för tiden. Jag hinner inte riktigt. Eller ja, jag är inte riktigt så uppkopplad längre som jag brukade. Jag har annat att göra. Ofta inte så mycket. Men annat.

Inget alldeles särskilt nytt under solen tror jag. Håller på att sälja min lägenhet, jobbar nästan alla dagar, är med mannen och kollar på hockey. Typ. Annars längtar jag till semestern på Mallis om en månad och innan dess ska jag hinna med en jobbresa till Köpenhamn också.

I helgen var vi bjudna på parmiddag till en kompis till mannen. De är nyinflyttade i ett hus på en ort lite utanför stan. Ja, långt ut i skogen är det väl egentligen kan man säga. Jag är ju egentligen inte alls van vid begreppet parmiddag, även om jag börjar vänja mig mer och mer, så det var väl bra att det blev som det blev i lördags. Männen satt först ute i trädgården i en grävmaskin och drack öl och efter middagen gick de ner till sjön och bastade och drack mera öl medan jag och den andra tjejen fixade middagen och pratade graviditet och förlossning mest hela kvällen (de ska ha en unge, typ snart), helt spik nyktra. Kan det bli mer stereotypt? Så emot mina principer på något vis. Vafan, jag ville också köra grävmaskin och bada bastu och dricka öl. Tjae, det hade jag väl iofs fått om jag velat. Men ändå. Det var så uttänkt på nåt vis. Nåja, tur att de i alla fall är trevligt folk och att jag faktiskt hade riktigt roligt trots att jag fick köra hem en nybadad, kanonfull man med röda blodprängda ögon klockan fyra på morgonen.

I söndags var vi i hembyn och gick söndagspromenad med mina föräldrar. En eloge till mannen som klarade det så bra dagen efter. Tur att de blodsprängda ögonen försvunnit till morgonen...

I övrigt är jag på jobbet just nu och är irriterad över att vi ska börja med fast schema efter sommaren. Det vill säga att man inte får välja vilka helger man vill jobba utan man är fast med att jobba var tredje. Det suger fet åsneballe som någon sa.

I övrigt är jag annars mest sugen på att pröva den nya Ben&Jerry-glassen
Bohemian Raspberry.

Och förresten, ni trodde inte HV skulle hämta upp va? Men det trodde jag. HA!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback