Halv två, hallå.

Som vanligt kan jag inte dricka alkohol och träffa folk utan några reflektioner eller funderingar. Känn inte att ni måste besvara mina frågor men om ni kan det så vore det bra.

Det var alltså middag med vindrickande hemma hos mig ikväll. Zany var där. Henne gillar vi. Och så var kompis K med. Vi skapade en blogg till henne mot hennes vilja där vi kommer tvinga henne att skriva. Och jag hade gjort hemmagjord lyxpizza med pepparsalami, pesto, mozarellaost och lite annat krafs. Och så panna cotta med jordgubbar till efterrätt. Jag säger bara det: Om jag var din hemmafru.. Mm, vad gott det var.
Jag tror att kvällens ord blev fittperuk men jag vet inte riktigt varför. Det var K som började prata om det och vi försökte att inte få henne att säga ordet, men det gjorde hon ändå. Mer än en gång. Sen diskuterade vi. Vad är det för nåt? Varför finns det sånt? Vem har kommit på det? Varför?

Och varför är det så motbjudande med äldre människor som dansar? Typ kvinna i 42-årsåldern med blonderat, slitet, långt hår och med en liten ryggsäck på sig. Typ "Jädrar vad skoj jag har det ute ikväll med tjejerna från jobbet och jäklar vad den här mörke mannen verkar gilla mig. Det är ju som om det bara vore han och jag på dansgolvet. När stället har stängt ska jag dra hem honom till mig och vi ska ha brutalt sex hela natten" Ungefär så.

Och vad är det med killar och deras salivutsöndring? Är det nåt fel på dom? Två gånger idag har det hänt att en kille spottat på gatan precis när han mött mig på trottoaren, eller precis efteråt. Varför? Är jag så ful? Finns det många svarta katter i Jönköping som inte jag kan se? Det är ju äckligt.

Varför blir män så jävla dumma i huvudet när de är fulla (många är det annars också)? Hamnade i diskussion med en herre som tyckte att alla män som var sjukskötare eller jobbade inom vården, givetvis förutom läkare, var bögar, eller i alla fall fjollor. Jag blev så förbannad att jag gick därifrån.

Ja. Sånt undrar jag när klockan är halv två och jag gått hem tidigare från krogen för att människor var för konstiga och dumma.
 
Själv är jag helt normal.

Kommentarer:
Postat av: Dr S

Woah! Kvinnor i 42-årsålder måste vara det mest motbjudande man kan träffa på haha! Då är det skillnad med män.
Min minsta lillebrorsa bor i Jönköping.
Hälsa om du ser honom.

Postat av: Ida

Dr S: Haha. Njae, alltså. Inte ALLA. Bara de som jag beskrev. Jag är helt övertygad om att t ex Ljusblå inte är en sån kvinna :) Vad kul att du kikar in förresten. Brorsan ska jag definitivt hälsa till.

2007-05-12 @ 12:20:17
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: Bubbelbubbel

Hahaha, jag håller med dina frågor. Förstår inte alls. Särskilt inte salivöverflödet. I huset jämte till mitt kontor ligger en skola, det är alldeles prickigt på gatan efter en rast. Konstigt. Och äckligt.

2007-05-14 @ 17:03:41
URL: http://bubbelbubbel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback