Aj.

Silverfiskens krönika i Veckorevyn från i helgen satt som en spark i magen.
Särskilt sista stycket. Särskilt eftersom jag känner mig helt störd just nu. Någon borde slå mig med något hårt i huvudet för igår råkade jag bläddra igenom ett reklamblad från Guldfynd och det ledde till att jag inatt drömde om mitt eget bröllop (givetvis var brudgummens ansikte blurrigt, fan). Vaknade med någon slags känsla av uppgivenhet och "det där kommer jag aldrig få vara med om ändå" o.s.v.
Och så läser jag Silverfirrens text till morgonkaffet. Som en kicksspark i magen, som sagt. Till en början. Nu är det snarare som en spark i baken. Ja, i baken. Jag duger som jag är. Det kommer gå bra för mig också. Tålamod Ida, tålamod. Tills dess går det alldeles utmärkt att drömma.

Kommentarer:
Postat av: Zany

Ska vi säga att Du och Jag ingår partnerskap om vi inte hittat nån när vi fyller 50 ;-)
För vem ska annars ärva våra förmögenheter??

Postat av: Ida

zany: Jamenvisst! Jag har dessutom börjat pensionsspara tack vare dig så jävlar vad roligt vi skulle ha.

2007-05-02 @ 16:15:07
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback