LW 03 december 07.

Självklar gåshud för alla Winnerbäcks fans stod det i Smålandsposten idag.

Fick jag gåshud? Ja.
Bäst? Du hade tid, Du gamla fria nord, Kom hem nu, Tidvis, Elden, Kom änglar.

Jag tycker så mycket, så mycket om Lars Winnerbäck. Självklart blir det ingen dålig recension från mig heller eftersom han ligger mig så varmt om hjärtat. Det är väldigt många av låtarna som jag har någon slags personlig anknytning till. Det är liksom inte bara bra låtar, schysst musik och så vidare utan när man hör låtarna slängs man tillbaka till vad man gjorde när man lyssnade på låtarna och hur man kände sig då. Då kan det aldrig bli dåligt. Av just den anledningen tröttnar jag aldrig på att se eller höra Winnerbäck. Dessutom är det faktiskt rent utav svårt att tröttna när han bytt ut stora delar av Hovet och ersatt med diverse stråkinstrument, de som hörs på nya skivan. Det blir ju då att de även spelar på de lite äldre låtarna och det blir en helt annan grej. Vid väldigt många tillfällen var det otroligt vackert. 

Och jag tror fanimej att jag ska börja med fiol igen. I ett band. Nån som är intresserad?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback