Blombud.

Åh. Igår var jag och beställde blommor till mina föräldrar som kommer hit i helgen.
Vi ska fira pappa och då kom vi på den briljanta idén att skicka blommor med bud. Sånt är ju verkligen kul. Tror jag i alla fall eftersom det aldrig hänt mig. Och jag hittade en så fin, jättestor vårbukett med blandade tulpaner och lite annat med en jättesnygg vas.
Och blombudet kostade bara 75 kronor. Varför skickar man inte blombud oftare? Eller gör man det? Varför har jag aldrig fått ett blombud? Suck..
Hela grejen med blombud är ju lite filmiskt på nåt sätt. Man sitter hemma och är butter för att man tror att hela världen glömt bort att man fyller år, har bröllopsdag, namnsdag eller nåt. Och så plötsligt ringer det på dörren. Tadaam! Allra grymmast vore ju att få ett blombud på jobbet så att alla ser och suckar och blir avundsjuka. Det vore nåt det.


(jag fyller år om en månad och åtta dagar bara så ni vet)

Kommentarer:
Postat av: Ulrika

och jag fyller år idag!

2007-04-11 @ 13:56:35
Postat av: Magnus

Jag skickade blombud till en flicka en gång. Och så skrev jag en dikt. Hon är gift och har barn nu. Men inte med mig. Så bra funkade det ...

2007-04-11 @ 19:17:15
Postat av: Ida

Ulrika: Grattis!!

Magnus: Åh det var sött gjort. Jag hade antagligen fallit pladask.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback