Banan?

Det är så jäkla gött att bo fyrtio meter från Konsum när man har ett creme fraiche-moment.
Alltså: "Fan i helvete, nu glömde jag ju creme fraichen som faktiskt var det jag gick för att handla från första början!"

På min tid som liten i hembyn hade man tolv kilometer till närmsta affär (det har de fortfarande) och då kunde man glömma att få sig lite godis bara för att man var sugen. Kan fortfarande höra farsans röst eka: "Appappapp, icke. Det kostar tio kronor milen att åka in till stan och så får man ju räkna med slitaget på bilen också. Glöm det. Ta en banan."

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Yeah! Frukt är godis! ;) (och öl är flytande bröd)

2006-10-19 @ 22:58:34
Postat av: Jens

Din farsa låter som min brorsa som ville avtvinga morsan tio spänn för varje CD han brände åt henne pga slitage på CD-brännaren. :)

2006-10-20 @ 09:33:44
Postat av: Ida

Mathias: Jag hävdar å det bestämdaste att frukt inte är godis. Inte när man är sugen på just godis iaf. :)

Jens: Haha. Ja, vilka snåljävlar..

Postat av: Sofie

roligaste jag läst på länge ;)
men det var ju verkligen så, ungefär - vi var ju verkligen helt utsatta som barn därute, haha :)
då kan man ju inte annat än förstå att vi tyckte det var årets händelse när glasscafeét var öppet. då slog vi på stort med våra 40 kronor, vill jag lova :) kram kram.

2006-10-20 @ 14:11:58
Postat av: Ida

Sofie: Haha, ja verkligen! Såna bautaglassar. Det jag minns bäst är nog den kristna musiken som spelades i bakgrunden. Fan vad sjukt...

2006-10-21 @ 15:12:29
URL: http://sunstroke.blogg.se
Postat av: egon

undertecknad är uppvuxen 1 mil från närmsta affär och känner igen det där mycket väl. fifan vad jobbigt det var, men inte undra på att man var mer fit i kroppen då. haha!

2006-10-22 @ 23:17:36
URL: http://egoegon.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback