Hallå ja.

Jaha. Här sitter man i godan ro och dricker kaffe när det börjar rycka i ytterdörren.
Kommer morsan redan? Men varför ringer hon inte på ringklockan när hon märkte att det var låst? Här är det nåt skumt på gång tänker jag. Kikar i dörrhålet. Där ser jag två utvecklingsstörda, lite äldre män, stå utanför min dörr och flippla med sina händer. De bara står där. Varför? Vad vill dom? Om nu dom ville nåt, vilket jag har väldigt svårt att tro, jag känner inga utvecklingsstörda i stan, varför ringer inte dom på ringklockan då. Tänk om jag inte hade haft dörren låst och de bara stövlat in här. Vilken skräck.
Näe, jag har inget emot utvecklingsstörda människor, bara okända och oberäkneliga människor överhuvudtaget. Antar att det är nackdelen med att bo på första våningen i ett hus utan portkod. Sånt som händer.

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Haha! Jag trodde du hade läst "miffon" i nån av de två bloggarna jag skickade dig :) När jag gick på låg- och mellanstadiet fanns det även särskola på samma plejs. På den tiden trodde vi "det" skulle smitta om man var nära dem.

2006-11-25 @ 17:17:17
Postat av: Lina

Ja eller "specialare" som vi kallar miffon eller särskolepersoner... :)

Postat av: baystream

är du säker på att det inte var jehåvas? :)

2006-11-26 @ 00:20:14
URL: http://jontesinferno.blogspot.com
Postat av: Anna

Obehagligt! Tur att man alltid har dörren låst...

2006-11-26 @ 11:09:50
URL: http://minialp.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback