Stockholms Kyss.

"Det är kyligt här i natt när Stockholm kysser mig på kinden" 
En riktig Winnerbäck-fras. Bra låt. Svängig. Undra om man kommer komma iväg och se honom den här sommaren också.

Fast den här sommaren kommer bli konstig. Annorlunda. Vännerna är utspridda till Borås, Linköping, Växjö, Värnamo och Spanien under hela sommaren. Och så jag i Jönköping. I en andrahandslägenhet där jag kanske inte ens kommer lyckas få Internet. Jag kommer ju dö av tristess. Sitta uppe och prata med folk om somrarna tills fåglarna börjar kvittra, det är ju liksom min grej.
Ja, vem ska ta hand om mig i Jönköping egentligen?
Äh, jag vet inte. Jag ska ju jobba massor så förmodligen somnar jag vid sju-tiden varje kväll. Och så får jag väl åka iväg på utflykter på helgerna. Dessutom har jag ju en veckas semester. Visserligen har inte pengarna börjat trilla in då, men jag klarar mig nog. 
Behöver jag någon som tar hand om mig i Jönköping?
Troligtvis inte. Men jag kanske vill det ändå. Fast en redig kvinna reder sig själv. Och sån har jag ju alltid varit. Självständig, ordentlig och redig och för det mesta på egen hand. Nyckeln ligger i att man säger att man gör saker och ting själv, inte ensam. "Jag gick en promenad själv" istället för "Jag gick en promenad ensam".

Nåja, det ska nog gå bra.
Bara det inte regnar.

Kommentarer:
Postat av: baystream

panama! du glömde panama! :) krampusshångelåsånt!

Postat av: Christian

I sommar är de skönt häng på Vätterstranden och goda drinkar på Twin Citys uteservering som gäller.

Välkommen till stan!

2006-05-28 @ 22:48:40
URL: http://snowracer.se/christian
Postat av: Ida

baystream: Och Panama! För där är du.

Christian: Tack! Det låter bra det där. Och bli inte förvånad om jag råkar säga hej nångång.

2006-05-28 @ 23:44:05
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback