Le helg.

Det kan vara så att jag slagit rekord i sovning den här helgen. Det betyder ju iofs att jag ligger ganska bra till i min taktik att kolla på Oscarsgalan inatt. 
I fredags överraskades jag av att tv4 visade en bra film med Minnie Driver och David Duchovny. Return to me hette den visst. Romantiska dramakomedier brukar inte vara min grej, men den här var fin. Därför var jag tvungen att stanna uppe halva natten efter den tog slut för att fundera lite. Vaknade dagen efter tio i två. 13.50, herregud. Så länge sover man ju inte ens när man är sjuk. Och jag hade säkert kunnat sova längre om det inte var så att jag blev väckt av att en kompis ringde då. Dessutom var jag så dum så jag lät bli och svara eftersom jag vet att hon hade hört på mig att jag var nyvaken och då tyckt att jag var en dålig människa som sover bort hela dagarna. Så jag ringde upp en halvtimma senare och sa: "Oj, nu såg jag att du ringt. Jag måste varit ute och gått då." Jag är förresten rätt säker på att hon inte läser här, det hade ju varit lite pinsamt annars. Sen fick jag dåligt samvete så jag var tvungen att ringa till mamma och berätta att jag sovit till tio i två. Hon tyckte jag var en dålig människa som sov bort hela dagarna. "Du är bara avundsjuk", sa jag och så blev jag glad igen.

Nu vill jag att det ska bli måndag och sen att det blir fredag så tentorna är över och jag får dricka vin och sen åka till Jönköping och klampa in i min brorsas puttinuttiga samboförhållande och störa i två veckor.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback