Å en flaska med rom..

Jodå. Pirates of the Caribbean var riktigt bra. Väldigt cool. Rolig. Slemmig. Och vilken cliffhanger på slutet sen! Hoppas trean kommer väldigt snart.
Två gånger hoppade jag till och drog hastigt efter andan eftersom de alltid envisas med att skruva upp ljudet varje gång det händer något plötsligt. Det var alltså inte så att jag blev rädd för det som hände i filmen, nej då. Ett annat biofenomen vad gällande ljudet var att jag rös ända ner i stortån varje gång skurkens bläckfisksarmar till skägg rörde sig. Ahh, det där slemmiga splattriga slattriga ljudet... Brr!

Jag satt länge och funderade över vem som egentligen spelade Davy Jones, den där slemmige skurken ovan. Jag kände ju igen rösten så väl. Och mot slutet kom jag på det! Det var Bill Nighy. Ingen man brukar känna igen sådär direkt, men det var nåt med rösten. Jag visste att jag hade hört den förut. Han är ju med i den jättebraiga filmen Love Actually och coola Liftarens giude till galaxen t ex. Det är en förlösande känsla när man kommer på nåt sånt. I och för sig hade jag kunnat kolla upp det rätt snabbt när jag kom hem sen, men ändå.

Ja, Pirates of the Caribbean II får 4,21 träben av 5 möjliga!

Den hade fått komma över 4,5 om det inte vore för Keira Knightley. Henne kan de ta bort till nästa film, tack. Hon gjorde ingen nytta alls.

Kommentarer:
Postat av: Jens

Hon är fin att se på? ;-) Kuttersmycke deluxe. Det låter som en bra rulle.

2006-07-26 @ 19:40:21
Postat av: Ida

Hmm... Näe, hon gjorde sig inte bra som kuttersmycke heller. Det är nåt fel med hennes mun ju, läpparna plutar för mycket.
Men nu ska jag inte vara sån :) Det kan ju vara nåt hon inte kan hjälpa. Som en sjukdom eller nåt. Att hon suger in näsan och plutar ut med läpparna som nån slags tics, typ.

Postat av: egoegon

åh var det HAN som var Davy Jones. ball! jag läser din blogg lite då och då, jag tror jag har glömt att säga det samt kommentera. förlåt. /egon (fd ojvojj på orangea fjantsajten)

2006-07-31 @ 19:13:35
URL: http://egoegon.blogspot.com
Postat av: Ida

egoegon: Jajemänsan. Han var ju grymt maskerad om man säger så :) Oh, men javisst känner jag igen dig. Har för mig jag har kikat in hos dig på den orangea fjantsajten nångång. Och jag är också en såndär smygare ibland så, förlåt :)

2006-07-31 @ 22:21:32
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback