Tråk.

Ibland får jag så dåligt samvete över sånahär dagar. Dagar då jag inte har nåt särskilt att göra. Tror det sitter i sen man var liten. Då gjorde jämt mina föräldrar att vi fick dåligt samvete om vi inte gjorde nåt "redigt". Inte så att de var efter oss med mattpiskan om vi inte hade nåt att göra, men man fick liksom inte sitta inne och kolla på video eller spela tv-spel när solen sken och man skulle alltid lista ut något att hitta på ifall man klagade på att man inte hade nåt att göra eller att allt var tråkigt. "Men gå ut och se om du kan hitta nån att leka med då, eller gå upp till farmor. Gör nåt redigt, sitt inte bara här."
Så nu har jag lite dåligt samvete. Men vad ska jag göra? Jag behöver ju faktiskt inte göra nåt. Egentligen.
Det är en konst att kunna ha tråkigt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback