Uäh.

Näe, idag blir det nog inte så mycket gjort.. Men det var kul igår.

Egentligen hade vi nog en del att fira också. Kompis K hade kommit in på en utbildning hon sökt och igår, preics när jag skulle gå hem, viskade min chef till mig lite i hemlighet att hon förmodligen kommer erbjuda mig en fast tjänst här nu när mitt vikariat går ut. Det känns... stort. Dessutom känns det som jag måste bestämma sig om jag verkligen vill det här för en längre tid framöver. Vill jag det? Ja.
Jag har just nu inget att förlora på att tacka ja men desto mer att förlora om jag säger nej. Och jag måste nog inse att det inte kommer komma någon som tar med mig till ett varmt land och ber mig bli hemmafru.
Fast anställning på ett länssjukhus känns ändå rätt grymt. Stabilt liksom. En man, ett par kids, en volvo och en hund. Bring it on. Men landstingets julbonus är lite väl snål tycker jag, en biobiljett eller blommor för 70 spänn. Dessutom är det samma varje år. Det ska jag ändra på när jag bli landstingsdirektörska.

Igår ja. Fan, det har börjat bli så mycket folk på det stället vi brukar gå till. Att först stå i kö utomhus och sen gå in för att bara trängas och få öl på sig känns lite halvjobbigt. Och så alla medelålders män som varit på julbord och egentligen var för fulla redan när de kom. Suck..

Och vad är det egentligen med mig och alla fylle-sms. Jag tror jag berättade för samtliga i min telefonbok att Johan Davidsson (lagkapten i HV71) var på samma ställe. Vafan, han är ju inte ens snygg. Är det fortfarande ingen, två veckor till år 2007, som har uppfunnit det där alkolåset på mobiltelefoner? Mycket märkligt.

Men jag trivdes rätt bra i min klänning i alla fall. Den som jag hade tänkt lämna tillbaka. Jag hade nog en dålig dag när jag provade den. Igår åkte den på igen och då tänkte jag: Har man kurvor så har man. Det är inte mitt fel. Det är morsans.


Kommentarer:
Postat av: Schnauzerin

Ni får i alla fall en julbonus! Det får man inte när man är kommunalanställd :( Och mina fredagskvällsupplevelser liknar dina. Julbord is the shit och alla över 40 vill ligga med en. Blääääk....

2006-12-16 @ 18:57:55
Postat av: K

Den ser ju jättefin ut!
Och grattisgrattisgrattis, klart du ska ta ett fast jobb! Skulle du hitta nåt annat så kan du ju alltid byta sen.

Postat av: Anonym

Jättefin klänning! Var har du köpt den? ;)

2006-12-17 @ 14:16:23
Postat av: Maza

Klart du ska tacka ja. Dyker hemmafru-tillfället upp så säger du såklart upp dig och drar. Då kan dom stoppa upp sina sjuttiokronorsgrejer där solen aldrig lyser.

Och du, grymt snygg var du i klänningen!!

2006-12-17 @ 18:10:05
URL: http://mazamazamaza.blogspot.com
Postat av: Ida

Schnauzerin: Tjae, det får duga. Gratis är ju alltid gott :) Och näe, "ööhh fanvasöötduää" går inte hem!

K: Tack! Och japp, så tänker jag också. De oregelbundna tiderna passar mig alldeles utmärkt just nu, men kanske inte om tre-fyra år. Who knows? :)

Okänd: Tack! H&M, det blir ju lätt så.. Fast det var på H&M i Sthlm i alla fall :)

Maza: Tacktack! Japp, hemmafru-tillfället kommer alltid finnas i bakhuvudet ;-)

2006-12-17 @ 21:54:19
URL: http://sunstroke.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback