Jaa!

Årets festivalborg på universitetet ser ut att bli riktigt kul!

Christian Kjellvander
The Embassy
Timo Räisänen
Backyard Babies
Petter

Christian Kjellvander såg jag på Hultsfred 2003, The Embassy såg jag på P3 Popstad Växjö 2003, Timo Räisänen har jag sett säkert trettiofem gånger men aldrig då han spelat sina egna låtar, Petter såg jag... hm, det måste varit 1999. Det var första året på gymnasiet och vi åkte med en buss till Kullaberg, ett ställe långt ute i skogen, samtidigt som vi drack fulvodka och Red bull ur pet-flaskor som vi förberett på förfesten. Bussresan tog drygt två timmar eftersom det var cirka sjuttio kisspauser längs vägen och man fick betala 600 om man spydde i ett säte men bara 300 om det var på golvet. När vi kom fram fick man köa en liten stund och sen visa upp passet för en sträng vakt samtidigt som man försökte se tillräckligt klar och redig ut. Först var det dansa-som-fan till sköna låtar som spelades på den tiden, vill minnas att det var mycket 666 och Blümchen typ, sen var det Petter och hela hans entourage för hela slanten. Kanske var det för att jag var sweet sixteen, kanske var det för att jag var jättefull, kanske var det för att jag åkte tillsammans med mina sju bästa kompisar, kanske var det för att vi precis börjat gymnasiet och det helt plötsligt fanns en massa killar från skolan att spana på där, kanske var det för att vi sjöng Petter i cirka en vecka innan spelningen och cirka två år efteråt men ja, det var faktiskt jättejättebra. Därför ska Petter bli kul att se igen.

Backyard Babies har jag aldrig sett dock.

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Haha vilken story :) Petter och 99 är "den enda vägen är upp" på radio när jag satt i Kumla utanför din nuvarande bostadsort och byggde ericssonlurar. Snark...

2006-04-10 @ 19:27:55
Postat av: Ida

Tycker ofta det är så, att olika slags musik läggs till olika perioder i livet. Som ett soundtrack.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback